Virus op XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

indri

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Hallo
Laatst downloadde ik iets, en toen zei mijn AVG scanner dat er een trojan in zat. Ik negeerde omdat ik dacht dat het niets zou zijn. Dat was dom, toen ik mijn computer afsloot kreeg ik een melding dat 'SVCHOST.EXE' nog actief is: ik drukte op 'Nu Beëindigen'
De volgende keer de oude XP opstartte, was tot verbazing de taskbar weg en een Windows verkenner: Mijn Documenten open stond. Ik klikte op minimaliseer, en ik zag dat ik geen bureaublad meer had. Alleen de achtergrond die we altijd al hadden.
Ik probeerde mijn taakbeheer te openen: 'Taak beheer is uitgeschakeld door de administrator.'
Verder in verkenner zag ik dat we alle files nog gewoon hadden. Maar ik heb de AVG scanner de computer laten scannen. Hij vond SVCHOST.EXE, maar tot mijn verbazing was dit in de Windows map.

Symptomen op een rij.

• SVCHOST.EXE is nog actief
  • Taakbeheer is uitgeschakeld door de administrator
  • AVG report een SVCHOST.EXE
  • Geen bureaublad
  • Geen taskbar

Oké,
Ik heb dus dit geprobeerd om het op te lossen:
Bij opstart F8 indrukken, veilige modus. Inloggen als Administrator.
(Dan lijkt het het hetzelfde te zijn als dat ik inlogde met mijn eigen Windows account, maar ik kon met de admin wel het taakbeheer openen.)
Taakbeheer openen, processen, verkenner, proces beëindigen, toepassingen, nieuwe taak, explorer.exe.
Dit werkte NIET.

Kunnen jullie snel helpen? De computer is van mijn moeder en die gebruikt hem voor haar werk, ik moet dus zo snel mogelijk zijn en de belangrijke files zijn al geback-upt.

als je nog kunt inloggen op je account, download dan deze antivirus scanner.
Ik gebruik het zelf ook, en het is een onwijs goed scannertje.

http://www.freedrweb.com/download+cureit/gr/?lng=en

Als dit niet het probleem is, moet je je pc herstellen, via de xp cd.
Dit doe je zo:

1. Stop je xp cd in je cdrom drive. En herstart de pc.

2. Druk op een toets als er staat "druk op een toets als u via de cd wilt starten"

3. Druk vervolgens op "nieuwe installatie". En dan op "R" ( R=repair )

4. Wacht even totdat je pc is herstelt. Je behoud gewoon al je bestanden, dus er wordt niks verwijderd.

Laatst bewerkt:
Geen taakbalk of bureaublad ligt aan dat het virus explorer.exe heeft verwijderd/uitgeschakeld.

als je nog kunt inloggen op je account, download dan deze antivirus scanner.
Ik gebruik het zelf ook, en het is een onwijs goed scannertje.
.
Geprobeerd, niets gevonden.
Ik ga de XP repair proberen die je me had aanbevolen.

heb je ook recovery cd/dvd
zet al je foto's op een usb en restore windows
virus is gegarandeert weg

heb je ook recovery cd/dvd
zet al je foto's op een usb en restore windows
virus is gegarandeert weg
Ja.
Alle belangrijke bestanden geback-upt.

Nadat je op R van repareren hebt gedrukt, krijg je dit scherm: In welke Windows -installatie wilt u zich aanmelden?
Allen het nummer 1 zorgt voor de volgende stap.
Daarna: Geef het administrator wachtwoord op.
Die hebben we niet, dus ENTER.
dan zitten we vast: de regel is C:\WINDOWS\
wat moet ik hierachter typen?

je hebt het verkeerd gedaan :P
Volg PRECIES deze stappen:

1. Boot vanaf je cd, druk op een toets als er staat zoiets als dit:
"Druk op een toets als u windows vanaf uw cd wilt starten"

2. Nadat het geladen is, kan je uit 2 dingen kiezen: "Herstellen" en nieuwe "installatie"
Kies voor nieuwe installatie.

3. Nu kan je je windows herstellen ZONDER dat al je bestanden verwijderd worden.
Vervolgens druk je op "R" om te herstellen.

4. Wacht even, tot winodws herstelt is.

En nu moet alles het goed doen, en je bestanden die erop stonden, staan er nu nog steeds op.

LET OP: Als je op nieuwe installatie drukt, pas dan op dat je GEEN NIEUWE windows installeert, maar alleen herstelt.

je hebt het verkeerd gedaan :P
En jij ook! :P
Ja ik kwam er ook achter, maar nu heb ik op Nieuwe Installatie gedrukt, maar ik kwam eerst bij een ding waarmee ik akkoord moest gaan. Dat deed ik.
Ik zit nu bij een ding: De volgende lijst geeft de bestaande partities en niet-gepartitioneerde ruimte op deze computer weer.

Verder nog een paar opties:
Enter = installeren
D= partitie verwijderen
F3= afsluiten

Moet ik gewoon installeren?

wat heb ik dan verkeerd gedaan? :P

Gewoon installeren, maar verwijder niks, en zorg ervoor dat je op "R" (repair) hebt gedrukt

Laatst bewerkt:
wat heb ik dan verkeerd gedaan? :P

gewoon installeren, dus GEEN partitie verwijderen, want dan ben je alles kwijt wat op deze schijf staat
Ik kan bij de C schijf de FAT, NTFS (of zoiets) en dan kan ik ook nog een nieuwe kiezen. Ik neem aan dat ik de nieuwe moet kiezen?

Nee. Als ik de niet-geparioneerde ruimte kies zegt hij dat de ruimte te klein is voor windows.

Ik zal duidelijker zeggen welke opties ik heb.

Schijf van 76294 MB, 0 met ID 0 op bus 0 <atapi> [MBR]
-: Partitie 1 [FAT] 31 MB <25 MB vrij>
C: Partitie 2 [FTFS] 76254 MB <41369 MB vrij>
Niet geparioneerde ruimte 8 MB hier krijg ik de melding dus bij.

schijf van 131070 MB, 0 met ID 1 op bus 0 <atapi> {MBR]
D: Partitie 1 <NieuwVolume> [NTFS] 156328 MB <131631 MB vrij>

Ik heb alleen nog de niet gepartitioneerde ruimte gekozen, ik moet anders een andere Partitie wissen als ik verder wil gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan