Virus probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dhr R
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr R

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Ik krijg iedere dag als ik de computer opstart om de minuut een virus binnen, ook als ik niet op het internet zit maar wel aangesloten ben met een modem.

Ik gebruik AVG free edition. Ik verwijder de virussen met de knop "heal" of met de knop "delete file".

De virussen komen altijd uit
C: windows/temp/huppelpup.exe. De virus heet trojan horse downloader.istbar.5.AQ

IK heb alle temporary files verwijderd met schijfopruiming en ook alles in C:windows/temp verwijderd, maar de probleem doet zich nog steeds voor. Ik dag weer hetzelfde.

Heeft iemand een tip!

Ik heb het bij andere forums geprobeerd maar daar hadden ze weinig verstand van.

Bijlagen

Download even hitmanpro en draai dit programma eens, en anders ga even naar ASO en plaats even een hijack this log.

Voor die hitmanpro heb je windows 200 of XP nodig. Helaas gebruik ik windows 98.

Ik heb die ASO geprobeerd, maar ik snap niet helemaal wat ik moet doen. Ik heb een probeerversie van spywareblaster gedownload. Ik heb ook een system scan gedaan met Hijackthis, maar het is mij niet duidelijk wat ik moet verwijderen.

Ik gebruik al ad-aware tegen spyware, maar zelfs dat helpt niet om die trojan horse virus (of hijacker) van istbar helemaal te verwijderen. Ik gebruik ook yahoo antispy.

Ga eerst naar de link die Buffy hierboven heeft gepost.
Ik heb ook een system scan gedaan met Hijackthis, maar het is mij niet duidelijk wat ik moet verwijderen.
Dat moet je zelf ook niet doen als je er geen verstand van hebt. Op het ASO-forum plaatsen dus, aldaar wordt je Log bekeken door experts. :)

R
De Istbar kan je niet zelf verwijderen, daarvoor heb je inderdaad iemand van ASO nodig. En die zijn geweldig, dat mensen dat allemaal in hun vrije tijd willen doen...
(een gelukkige ex-istbar-geïnfecteerde...)
Coen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan