virus probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom ict

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
beste allen

kheb een probleem telkens ik op het internet zit
verschijnt er na enkele minuten een donkerblauw
pagina met daarop: a spyware has been detected
and windows has been shut down to prevent damages
to your computer SPYWARE.MONSTER FX_WILD_0X00000000
dump of physical memory

wat moet ik doen om dat te vermijden:confused:

Mij dunkt dat je eerst voldoende info in deze rubriek vindt, om e.e.a. te checken ....
Hier vermeld je niets over.
Voordat allerlei mensen hierover nou vragen gaan stellen ...... voer de nodige controles uit.
Mocht je het probleem daarna nog hebben, geef dan ik ELK GEVAL aan, wat je inmiddels al hebt geprobeerd om het zelf op te lossen......

doe nou eerst eens wat ik aangegeven heb.

met die twee progjes na elkaar een scan doen

Omdat ik er nog nooit iets mee heb kunnen vinden laat staan verwijderen, terwijl er wel degelijk spyware op mijn systeem aanwezig was die ik kon vinden met ad-aware en avg maar niet kon verwijderen ermee.

Bovendien is er een topic op dit forum over fp's in MBAM

MBAM is waardeloos, in mijn ogen, en SAS doet er heel lang over. Begin liever met Ad-aware en/of spybot S&D

maar kijk eerst hier even: http://www.2-spyware.com/remove-antivirus-2009.html
want het lijkt me beter eerst van die AV2009 verlost te worden.

En wat staat er op diezelfde webpagina?

Other programs to remove Antivirus 2009:
• Malwarebytes Anti Malware - Review - Download

MBAM is een prima programma om veel van die rogue software zeer snel te verwijderen.
Ik test het programma al vanaf versie 0.86 (juli 2007) toen het nog niet beschikbaar was voor iedereen. Natuurlijk kan MBAM wel eens iets missen, geen enkel programma is perfect. Maar ze zijn erg snel met nieuwe definities voor nieuwe rogue software.

Natuurlijk mag iedereen zijn mening hebben over de verschillende programma's, het zou niet eens meer leuk zijn wanneer we allemaal besluiten om maar 1 programma te gebruiken....:D

Omdat ik er nog nooit iets mee heb kunnen vinden laat staan verwijderen, terwijl er wel degelijk spyware op mijn systeem aanwezig was die ik kon vinden met ad-aware en avg maar niet kon verwijderen ermee.

Bovendien is er een topic op dit forum over fp's in MBAM

inderdaad er is een topic over ja.ook ik heb die gelezen.
en zo heeft ieder zijn ervaringen.
maar weet je wel hoeveel mensen er mee gehoplen zijn hier op dit forum?.
waarom geeft een forum als Nucia er zelf een reden voor om hem te gebruiken?
dus zeggen dat het "waardeloos" is tja.....

een combinatie van antispyware progjes zal het hem doen.Wat de een niet vind ,vind de ander wellicht wel...

Goed. Maar telkens ik last heb en op aanraden van nucia ofzo die MBAM draai vind hij niets. Dan lijkt het me interessanter te scannen met iets dat wel iets vind maar het niet kan verwijderen zodat je tenminste weet wat er op je systeem voor problemen zorgt en het alsnog handmatig kan verwijderen.

Ik blijf erbij dat MBAM tijdverspilling is en dat je naast enkele andere en betere antimalwareprogramma's meteen een hijackthislogje kan nemen.

Helemaal niet:D

Hoe is het ondertussen met het virusprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan