Virus restart computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamboNB

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
:confused:

Mijn computer restart bij het uitvoeren van bepaalde acties.
die acties zijn bijv: -installeren audio drivers
- updaten PC Cillin
- uitvoeren Hitman Pro
- verwijderen van bepaalde geinstalleerde software
- online virusscan
- etc

Is er iemand bekend met een dergelijk virus en/of een manier om er iets aan te doen??

Probeer dit eens in te stellen:

- Start
- Instellingen
- Configuratiescherm
- Systeem
- Tabblad "geavanceerd"
- Dan bij "opstart en herstartinstellingen" op de knop "instellingen" klikken
- Dan bij systeemfouten .. "computer opnieuw opstarten" het vinkje weghalen

Als je dan foutmeldingen(blauwe schermen) krijgt, dan die opschrijven en hier plaatsen.

:eek:

Dat mag ik niet doen kennelijk want als ik op Ok druk volgt er een onmiddellijke restart.
Wordt griezelig alsof hij weet wat we gaan doen!

Heb het tot driemaal toe geprobeerd

Lange Pier zei:
Ga er van uit dat hij weet waneer dit begon.:)

Herstelbestanden staan ook gewoon op je schijf, en het kan dat ook zijn dat in de meest vroege herstelbestanden het virus zich ook genesteld heeft ;)

Doe dit maar eens:
Windows XP gebruikt een verborgen systeemmap genaamd System Volume Information. In deze map bevinden zich de eerder gemaakte herstelpunten. Het kan gebeuren dat een bestand in deze map besmet is met een virus. U kunt zo'n virus verwijderen door systeemherstel op alle stations uit te schakelen. Daarmee worden alle eerdere herstelpunten verwijderd. Daarna schakelt u systeemherstel weer in en er wordt weer een nieuw herstelpunt gemaakt. Nadeel is dat u álle herstelpunten kwijt bent. Handiger is het om alleen het besmette herstelpunt te verwijderen maar daarvoor moet u wel eerst de verborgen bestanden zichtbaar maken. Open Deze Computer in het startmenu. Ga naar extra-->>mapopties-->>weergave. Verwijder het vinkje bij:"beveiligde besturingssyteembestanden verbergen" en selecteer "verborgen bestanden en mappen weergeven".

U ziet nu op station C de map "System Volume Information" staan. Open die en verwijder het besmette herstelpunt of alle bestanden.
Maak als alles goed gaat een nieuw herstelpunt aan.

aanvullende informatie

:rolleyes: Mag ook geen enkel proces killen. Alles resulteert in restart.

Ook het aanklikken van systeemherstel mag kennelijk niet want........... restart

probeer eens optestarten in veilige modus en probeer daar eens iets te doen?
anders doe je die handeling van mij hierboven in de veilige modus.

jean42 zei:
Doe dit maar eens:
Windows XP gebruikt een verborgen systeemmap genaamd System Volume Information. In deze map bevinden zich de eerder gemaakte herstelpunten. Het kan gebeuren dat een bestand in deze map besmet is met een virus. U kunt zo'n virus verwijderen door systeemherstel op alle stations uit te schakelen. Daarmee worden alle eerdere herstelpunten verwijderd. Daarna schakelt u systeemherstel weer in en er wordt weer een nieuw herstelpunt gemaakt. Nadeel is dat u álle herstelpunten kwijt bent. Handiger is het om alleen het besmette herstelpunt te verwijderen maar daarvoor moet u wel eerst de verborgen bestanden zichtbaar maken. Open Deze Computer in het startmenu. Ga naar extra-->>mapopties-->>weergave. Verwijder het vinkje bij:"beveiligde besturingssyteembestanden verbergen" en selecteer "verborgen bestanden en mappen weergeven".

U ziet nu op station C de map "System Volume Information" staan. Open die en verwijder het besmette herstelpunt of alle bestanden.
Maak als alles goed gaat een nieuw herstelpunt aan.

Sorry geen systeemherstel alleen restarts dus herstelpunten verwijderen heeft niet veel zin

jean42 zei:
probeer eens optestarten in veilige modus en probeer daar eens iets te doen?
anders doe je die handeling van mij hierboven in de veilige modus.

Ook in veilige modus mag ik niets aan de systeem instellingen wijzigen.

dan maak maar deze map leeg en pc daarna terug opstarten:System Volume Information

jean42 zei:
dan maak maar deze map leeg en pc daarna terug opstarten:System Volume Information

Geen System Volume Information meer te vinden:shocked:

Ge moet wel verborgen bestanden weergeven aanvinken in de verkenner bij extra-mapopties-weergave en dan in die lijst zoeken en aanvinken.

aanvulling

Zo mag ik de lege file Sti_Trace.log niet verwijderen uit de windows directory
Daarentegen mag ik uit dezelfde directory wel de 0.log (ook leeg) verwijderen.

Vreemd toch?????

jean42 zei:
Ge moet wel verborgen bestanden weergeven aanvinken in de verkenner bij extra-mapopties-weergave en dan in die lijst zoeken en aanvinken.

Die staan bij mij standaard aan maar ik heb toch nog even gecontroleerd. :)

Ga anders naar het configscherm-map systeem-systeemherstel en vink daar aan dat ge geen systeemherstel meer wilt op alle stations.
Nu zijn die bestanden ook weg en hopen ook van dat virus.

jean42 zei:
Ga anders naar het configscherm-map systeem-systeemherstel en vink daar aan dat ge geen systeemherstel meer wilt op alle stations.
Nu zijn die bestanden ook weg en hopen ook van dat virus.

Systeemherstel stond al uit. Heb het daarna aangezet en mag het nu niet meer uitzetten. De computer restart meteen:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan