Virus restart computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is een straf verhaal, dat heb ik nog nooit gehoord.
Wat nu? Formateren denk ik als niemand anders een oplossing heeft.
Je kan ook nog proberen het onderstaande te doen, hiermee worden vele zaken hersteld.
1. Plaats de Windows XP-opstartdiskette in het diskettestation of plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op.
Selecteer eventuele vereiste opties voor het starten van de computer vanaf het cd-rom-station, als u hierom wordt gevraagd.
2. Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
3. Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
4. Typ desgevraagd het Administrator-wachtwoord. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
5. Typ de volgende regels op de opdrachtregel van de herstelconsole en druk na elke regel op ENTER:
md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default
6. Typ exit om de herstelconsole te sluiten. De computer wordt opnieuw opgestart.

succes ermee

Zal het proberen. Mijn reactie zal nog even duren. Maar alvast bedankt voor de hulp.:love:

Of hang de schijf erbij in een andere computer en draai een virusscan op deze schijf, niets openen op deze schijf.

Nogmaals aanvulling

Iets wat mij zeer sterk bevreemd is dat het proces iexplore.exe en explore.exe constant actief zijn en elk meer dan 30% van de processorcapaciteit opsouperen.
Volgens mij is System idle toch het grootste proces wat er loopt :D. Zeker als ik niks doe en geen internet verbinding aangesloten is. Dat moet toch wel een virus zijn??

Zijn er virussen die processor afhankelijk werken. Ik ben namelijk net van een pentium overgestapt naar een AMD-processor??

Je ben over gestapt van Intel naar AMD!!??

Mijn vraag met hetzelfde bestuiring systeem op de Hardeschijf,en derest zoals videokaart ook over gezet???

jean42 zei:
Dit is een straf verhaal, dat heb ik nog nooit gehoord.
Wat nu? Formateren denk ik als niemand anders een oplossing heeft.
Je kan ook nog proberen het onderstaande te doen, hiermee worden vele zaken hersteld.
1. Plaats de Windows XP-opstartdiskette in het diskettestation of plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op.
Selecteer eventuele vereiste opties voor het starten van de computer vanaf het cd-rom-station, als u hierom wordt gevraagd.
2. Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
3. Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
4. Typ desgevraagd het Administrator-wachtwoord. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
5. Typ de volgende regels op de opdrachtregel van de herstelconsole en druk na elke regel op ENTER:
md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default
6. Typ exit om de herstelconsole te sluiten. De computer wordt opnieuw opgestart.

succes ermee

Zou je het niet eens NETJES vinden dat je de link waar je dit UIT gepikt hebt er bij vermeld:evil:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=221571

Bandit

Ik heb dit niet van het forum van helpmij.
Als dat wel was dan had ik inderdaad een bron toegevoegd.
Het is wel belangrijker iemand te helpen ook al is die info van iemand anders.

mvg

jean42 zei:
Bandit

Ik heb dit niet van het forum van helpmij.
Als dat wel was dan had ik inderdaad een bron toegevoegd.
Het is wel belangrijker iemand te helpen ook al is die info van iemand anders.

mvg

Als je iets letterlijk kopiëert, dan is het wel zo netjes om de bron te vermelden..

Maak 't uit, is gewoon info van Mike himserf.
Toegankelijk voor iedereen, grappig is wel dat ik dit al jaren geleden zelf had uitgedokterd dat er uit de system volume information\restore\rp...\snapshot die files weer naar de config map gezet konden worden.

Dit is een wat mindere manier om het weer werkend te krijgen.

http://support.microsoft.com/kb/307545/nl

BANDIT123 zei:
Je ben over gestapt van Intel naar AMD!!??

Mijn vraag met hetzelfde bestuiring systeem op de Hardeschijf,en derest zoals videokaart ook over gezet???

Ander moederbord
Andere processor
Andere videokaart

gelijke harde schijven,cdroms,voeding,kast etcetera

:)

Ga eens naar start>uitvoeren typ msconfig en geef enter.
Klik op tabblad algemeen en kies voor diagnostisch opstarten.
Geef OK en start opnieuw zonder netwerkinstellingen als je die optie krijgt tenminste.

Ga dan scannen met the cleaner spysweeper en the nieuwste stinger van mcaffee en je eigen virusscanner.
Gooi via software ook meteen de progs eruit die je installeerde vlak voor het probleem begon en defragmenteer gelijk even. Heb je alles gehad.

Alternatief is:
Klik op tabblad boot.ini en zet een vinkje bij /SAFEBOOT en MINIMAL.
Geef OK en start opnieuw zonder netwerkinstellingen als je die optie krijgt tenminste.

Laat eens horen of dit wel lukt.
suc6
H

SamboNB zei:
Ander moederbord
Andere processor
Andere videokaart

gelijke harde schijven,cdroms,voeding,kast etcetera

:)

Zit er niets anders op dan XP opnieuw te installeren.
XP accepteerd de Hardware verandering niet!!!!

Vandaar ook dat opstarten steeds

hehe zei:
Klik op tabblad algemeen en kies voor diagnostisch opstarten.

Ga dan scannen met the cleaner spysweeper en the nieuwste stinger van mcaffee en je eigen virusscanner.
Gooi via software ook meteen de progs eruit die je installeerde vlak voor het probleem begon en defragmenteer gelijk even. Heb je alles gehad.

Alternatief is:
Klik op tabblad boot.ini en zet een vinkje bij /SAFEBOOT en MINIMAL.

Laat eens horen of dit wel lukt.
suc6
H

Alle pogingen ook diagnostische boot, resulteren toch in een reset op een of ander punt.
Let wel typische punten als updaten van virusscanner, bij installatie of deinstallatie van iets of verwijderen van files. Uiteindelijk heb ik besloten tot een format en nieuwe installatie van XP. Het aantal reboots wordt minder maar is nog niet weg.
Moederbord processor geheugen en videokaart komen uit een ander systeem waar ze naar behoren functioneerden. Combinatie meet mijn harde schijven en software lijkt toch het probleem maar wat er aan de hand is blijft voor mij een raadsel. Bedankt voor de hulp en adviezen van een ieder:love: :thumb: ;) . De XP updates draaien nu en het zal nog wel even duren voordat ik alles weer op zijn plaats heb. Meld me dan wel om het eindresultaat te melden

Jammer ...

Ik hoop dat je probleem straks over is iig.
We oren het wel

suc6
H

Uiteindelijk lijkt het opgelost

Ik weet niet of iemand dit nog leest maar het is opgelost. Het zijn/waren problemen veroorzaakt door de nieuwe hardware(Overstapvan Pentium naar AMD-board en processor). Na opnieuw installeren van Windows XP waren de herstarts er nog steeds alhoewel in mindere mate, meestal bij het installeren van video-kaart, soundcard(onboard), instellen windowsbeheer etcetera.
Na het installeren van alle updates lijkt het probleem pas over. Iedereen bedankt voor alle steun, hints en hulp:love:

Tot :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan