virus scanner verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CtrlAltDefeat

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
117
ik probeer mijn virusscanner(McAffee) te verwijderen, ik heb alle services uitgezet en ben wilde via apparatenbeheer de virusscanner verwijderen. er kwam een wit scherm(geen menu balk, niets, helemaal niets) en ik kon het dus niet verwijderen. ik dacht dus dan doe ik het maar handmatig via C:\Program Files, toen ik dat deed kreeg ik een melding dat ik administrators rechten nodig heb, en dat terwijl ik de enige ben met een administrators account(de enige met een account trouwens) op mijn computer. ik heb al vaker last gehad dat ik om admin rechten gevraagd werd terwijl ik die overduidelijk toch wel heb. mijn OS is trouwens Windows 7.

hoe verwijder ik die virus scanner(en hoe krijg ik dus toch die admin rechten die ik hoor te hebben?)

voor ik daar vragen over krijg ik heb een legale versie van windows 7


bedankt voor het lezen
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
start in de veilige modus (meestal F8) en verwijder hem dan,hij is dan n.l. niet opgestart.
Anders met Adminrechten (rechtsklik uitvoeren als). Het feit dat het de enige account is wil niet zeggen dat je ook adminrechten hebt.
Doe het wel,als je via program files gaat,via de uninstaller anders ben je nog niet jarig.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
zal is in veilige modus proberen..

maar ik ben administrator van de computer dus lijkt me logisch dat ik alle rechten hoor te hebben
 
Download Microsoft Security Essentials.
Super antivirus software!
 
Fijn dat het je geholpen heeft! :thumb: En bedankt voor de terugmelding. :)

Tijs.
 
hmm... ik dacht dat hij weg was.. maar er staat nog steeds 43mb mcaffee op:shocked: en alle services van mcaffee draaien nog steeds
 
doe ik maar er gaan er steeds weer 2 aan... 'mcshield' en 'mcaffee validation trust protection'
 
als ik iets met auto run probeer uit te zetten vraagt hij of ik dat als admin wil doen en als ik ja zeg dan sluit hij het programma af en als ik het weer opstart is er niets veranderd
 
Probeer eens autoruns zelf te starten met administrator-rechten?
Dus autoruns.exe opslaan ergens, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Tijs.
 
Oplossing

Sluit Mc Afee volledig af. Ga naar start > Configuratiescherm > Programma's. Zoek in de lijst iets van McAfee. (kweet de exacte naam niet, ik gebruik MSE) Klik op Verwijderen en volg de instructies op. Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan