Emprex
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 mei 2007
[opgelost] Virus / Spyware probleem!
Hallo,
Ik ben hier net nieuw en heb meteen een vraag...
Mijn broer is behoorlijk koppig, dus als de pc maar een beetje tegen zit qua snelheid opent hij Task manager en schakelt hij alles wat ook maar een beetje veel Geheugen gebruikt uit, nou schakelt hij dus 9 van de 10 keer de virus scanner uit, ik heb hem er dus op gewezen dit niet meer te doen, maar nou is deze pc dus een probleem geval :shocked:,
Ik heb de volgende stappen ondernomen:
Ad-Aware gescant in Safe mode, en alles wat er gevonden was verwijderd,
Housecall Online Scan meerdere malen alle bestanden laten doorzoeken in normal mode,
OneCare Live online scan ook meerdere keren alles laten scannnen in normal mode,
alsnog doet het probleem zich voor...
er zijn popups met meldingen zoals Critic Systeem error...
hier een verkleind screenshotje:
Even ter duidelijkheid DIT IS GEWOON WINDOWS XP SP2:evil:
ook zijn er vervelende iconen in de systeem tray:
Alvast bedankt
Hallo,
Ik ben hier net nieuw en heb meteen een vraag...
Mijn broer is behoorlijk koppig, dus als de pc maar een beetje tegen zit qua snelheid opent hij Task manager en schakelt hij alles wat ook maar een beetje veel Geheugen gebruikt uit, nou schakelt hij dus 9 van de 10 keer de virus scanner uit, ik heb hem er dus op gewezen dit niet meer te doen, maar nou is deze pc dus een probleem geval :shocked:,
Ik heb de volgende stappen ondernomen:
Ad-Aware gescant in Safe mode, en alles wat er gevonden was verwijderd,
Housecall Online Scan meerdere malen alle bestanden laten doorzoeken in normal mode,
OneCare Live online scan ook meerdere keren alles laten scannnen in normal mode,
alsnog doet het probleem zich voor...
er zijn popups met meldingen zoals Critic Systeem error...
hier een verkleind screenshotje:
Even ter duidelijkheid DIT IS GEWOON WINDOWS XP SP2:evil:

ook zijn er vervelende iconen in de systeem tray:
Alvast bedankt

Laatst bewerkt: