(Virus)STDRT.EXE komt elke keer terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

gtabestmodsever

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
Hallo allemaal,

Ik had vorige week een virus op mijn pc genaamd STDRT.EXE en AVAST! zag hem. Dus avast waarschuwden dat hij de website had geblokkeerd die dat programma wou openen. Op internet zocht ik wat het was en blijkbaar ben ik niet de enigste en ik moest het als proces uitschakelen en handmatig naar prullenbak en verwijderen. Maar nu elke dag komt het in de Windows Temp folder terug in een andere temp map. Vandaag had ik deze: C:\Windows\Temp\mrt7b18\stdrt.exe . En elke dag doe ik hetzelfde maar de volgende dag komt het in zo'n andere map terug!

Alvast bedankt!

STDRT.exe is puur en alleen een naam die de maker van de virus deze heeft gegeven. Het komt heel vaak voor dat het virus zo gemaakt is dat deze zich op nieuw kan opstarten of herbouwen, na dat deze handmatig wordt uitgeschakeld of verwijderd.

Het is spijtig dat sommige AV programma's dit niet kunnen verhelpen.

Maar wees niet te ongerust. Als het jou meezit dan kun je deze toch voor goed en altijd van je pc afhalen door het gebruik van Systeem herstel. Gebruik je pc absoluut niet voor je mail, internet bankieren etc totdat je dit hebt uitgevoerd. Kies in de optie systeemherstel voor een datum voor dat je deze virus erop hebt gekregen en alles nog goed werkte.

Succes!
CB

Laatst bewerkt:
Het heeft niet gewerkt ik ben nu bezig met UnHackMe had mijn oom toevallig nog liggen. Hopelijk werkt dat wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan