Virus? Telkens afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhonnie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Mijn computer heeft waarschijnlijk een virus opgelopen . Ik heb windows xp home edition op de computer staan Legaal heb de update`s op automatisch staan en gebruik norton antivirus en zone alarm fire wall.
De computer heeft de volgende eigennaardigheden. Wanneer ik opstart sluit hij na ongeveer een minuut weer automatisch uit. Op veel antivirus pagina`s wordt beschreven dat je wanneer je het sasser virus hebt je eerst een melding krijgt. Dit is bij mij niet het geval .Beeldscherm gaat ineens op zwart.
Ik heb al geprobeerd via start uitvoeren op de volgende manieren shutdown /a en dan ok , of via start uitvoeren shutdown.exe - a en ook via start uitvoeren cmd ok en dan weer shutdown.exe -a

helaas alle keren weer na een minuut bcomputer uit beeld scherm op zwart.
Heb via de computer waar ik dit bericht mee plaats een removel tool van sasser gebrand op cd op de geinfecteerde computer gezet alleen krijg ik dus geen genoeg tijd om deze removel volledig te laten controleren Weet iemand de oplossing??

vriendelijke groet

en je kreeg ook geen aftelschermpje of iets dergelijks?
(blaster virus --> remote procedure call)

- gebeurt het ook als je de kabel eruit haalt,.
(of modem kabeltje)
- gebeurt het ook in veilge modus

welk os,.
--- XP?

Ben nu weer online via gewone computer.

Heb met de de removeltool van symantec de computer gecheckt in veilige modus en ook de removel tool van bitdeffender

beide dus in veilige modus . Zal nu straks ook weer in de normale modus checken . Moet ik verder nog iets doen ??? meende dat ik ooit iets heb gelezen van systeemherstel uitschakelen o.i.d anders kon het virus zich daar in nestelen

graag reactie ???

- en trad het probleem nog op?:
- en vonden de tooltjes nog iets?

trouwens stinger scant ook heel wat
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Tja als je een aftelschermpje kreeg, zou je in ieder geval nog patches moeten installeren.

Dat vraag ik mij ook af JKoelman, citaat uit het 1e bericht: "Mijn computer heeft waarschijnlijk een virus opgelopen . Ik heb windows xp home edition op de computer staan Legaal heb de update`s op automatisch staan en gebruik norton antivirus en zone alarm fire wall."

Kan wel op automatisch staan maar wordt Windows daadwerkleijk ook geupdate? Je moet ook toestemming geven wil je die updates ook installeren e.d. Klik anders eens op Windows Update, via Start/Alle Programma's, of in IE/Extra, kies Windows Update.

Koelman en Gezina

De problemen lijken? opgelost Heb de computer weer aan de praat kunnen krijgen weet alleen niet hoe!!

Heb nu ook gescand met de stinger removeltool en het systeemherstel uit en wordt weer niets gevonden. Wat betreft het updaten van windows hebben jullie gelijk , er waren inderdaad nog update`s die ik moest halen

Zal dit dus voortaan vaker controleren
Kon via zoeken ook niet vinden AVSERVER.EXE op mijn computer

Hoop dat ik nu probleemloos verder kan nogmaals bedankt en reactie`s altijd welkom

Groet:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan