virus The Win32/malum.AIEI

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwartkat

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
ik heb waarschijnlijk het virus The Win32 malum.AIEI alleen weet ik niet wat het doet en hij ik hem weg krijg.
mijn virusscan (etrust antivirus) ziet hem wel maar verder kan ik niets doen en volgens mij is mijn hele c:/WINDOWS map al besmet plz iemand help me ik word er echt gek van.

als je weet hoe ik het er af kan krijgen mail me dan even naar matthijs_oomen@hotmail.com

geschreven door matthijs.

wat doe ik fout met de kasperscan ik klik op online scan dan krijg ik een nieuw beeld klik op accept en dan komt die bij het scan beeld dan komt erboven een balk met acieve x die doe ik toestaan en dan gaat hij naar een beeld met allerlij voorvardens waar ik vervolgen nergens meet op kan klikken

Laatst bewerkt:
heb net geteld en er zij al rond de 500 file is c:/windows besmed

Omdat je aangaf dat de Kaspersky scanner online niet werkte, probeer dan de Housecall online scanner, deze werkt via Java met Firefox.

1 Doe een online virusscan bij Housecall. Dit is gratis en werkt met Internet Explorer en met Firefox. Aan het eind van de scan moet je alle gevonden infecties laten verwijderen. Hier meer en gedetailleerde instructies over het scannen met Housecall.

Klik dus hierop:

hc001.jpg

Laatst bewerkt:
Michael4446 als ik dat doe gaan dan niet all mijn geinfecteerde bestanden weg of gaat alleen de infectie weg????

matthijs

Dan worden de geinfecteerde bestanden ook verwijderd, het is niet anders.

ik ben bang dat ik dank bestanden verwijder die mijn computer nodig heeft,
het zijn .exe bestanden uit c:/windows en het zijn er 500 ik denk dat als ik ze allemaal verwijder dat mijn computer dan niet meer goed/ of helemaal niet meer werkt endaar heb ik geen zin in weet je echt niets hoe je alleen de virus zelf kan wissen misschien met de nieuwste norton???

Vandaag 17:54
JeronimoDeCoole Norton is rommel, gaat alleen nog meer problemen geven.

kun je misschien ook uitleggen waatrom het rommel is???

Vandaag 17:54
JeronimoDeCoole Norton is rommel, gaat alleen nog meer problemen geven.

kun je misschien ook uitleggen waatrom het rommel is???

O ja, geen probleem:
-Norton kruipt ten eerste al door heel je windows register. Norton kan daardoor al niet op normale manier verwijdert worden, + dat het problemen geeft bij ander programma's (foutmeldingen, systeemcrash,...)
-Norton doet slecht zijn werk. het is bewezen dat zowel de firewall als de antivirus van Norton slecht presteren. de firewall blokkeert niet goed genoeg, en vraagt 100den keren wat hij moet blokkeren of doorlaten. Als je met Norton een virusscan doet en hij vindt een virus, kan hij dat meestal nog niet eens verwijderen, laat staan in quarantaine zetten. het virus blijft gewoon aanwezig op de pc.
-Norton vertraagt de pc erg, zeker in het opstarten. Bij mijn Pentium 3 duurde het 10 minuten eer die was opgestart, sinds ik geen Norton meer heb, amper een minuut om op te starten.
-Norton is superduur. Voor de helft van de prijs, of zelfs nog minder, kun je betere paketten hebben. (kaspersky, bitDefender,...)

er zijn veel betere alternatieven dan Norton, ook gratis. Ikzelf gebruik Comodo als firewall en AntiVir als antivirus. ben ik al enige tijd tevreden van.

en wat ik hier vertel over Norton, is uit ervaring. Ik heb al veel pc's van familie en kennisen moeten fixen, en bij zowat iedereen die norton gebruikte, had niks als problemen. Ik heb hen aangeraden om wat anders te gebruiken, mijn nonkel bijvoorbeeld gebruikt Zonealarm als firewall en NOD32 als antivirus, en heeft daar nog nooit problemen mee gekend.

Het is maar raad dat ik geef hé, maar gebruik geen Norton ;)

oke dank je.
nu alleen nog een andere manir om die stomme virus eraf te krijgen!!

Avast virus cleaner scant alleen op virussen, maar verwijdert deze niet. Hij slaat gewoon de resultaten op in een kladblok file. post na de scan de resultaten eventueel hier op het forum, dan kunne we het is wat beter bekijken.

avast! Virus Cleaner Tool - version 1.0.211 Unicode

Creating log file: C:\Documents and Settings\Matthijs Oomen\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\0NSM0RCD\aswclnr[1].log

9-6-2007, 23:27:37
Memory scanning started...
No virus body found in memory.
Memory scanning finished (117,9s).
----------
Files scanning started...
C:\Documents and Settings\Matthijs Oomen\Local Settings\Application Data\Microsoft\Desktop Search\Applications\RSApp\Properties\MSS.log... file could not be scanned!
C:\Documents and Settings\Matthijs Oomen\Local Settings\Application Data\Microsoft\Desktop Search\Applications\RSApp\Properties\MSStmp.log... file could not be scanned!
C:\Documents and Settings\Matthijs Oomen\Local Settings\Application Data\Microsoft\Desktop Search\Applications\RSApp\Properties\RSApp.edb... file could not be scanned!
C:\Documents and Settings\Matthijs Oomen\Local Settings\Application Data\Microsoft\Desktop Search\Applications\RSApp\Properties\tmp.edb... file could not be scanned!
C:\Documents and Settings\Matthijs Oomen\Local Settings\Application Data\Microsoft\Desktop Search\Temp\rssgthrsvc\Perflib_Perfdata_950.dat... file could not be scanned!
C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\edb.log... file could not be scanned!
C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\tmp.edb... file could not be scanned!
No virus body found.
Files scanning finished (99309 files, 0 infected, 1535,5s).
Drives scanned: C: D: E: F:
----------
die scan van jou levert niets op maar mijn etrust antivirus zegt dat thewin32/malum is gevonden

ik heb waarschijnlijk het virus The Win32 malum.AIEI alleen weet ik niet wat het doet en hij ik hem weg krijg.
mijn virusscan (etrust antivirus) ziet hem wel maar verder kan ik niets doen en volgens mij is mijn hele c:/WINDOWS map al besmet plz iemand help me ik word er echt gek van.

als je weet hoe ik het er af kan krijgen mail me dan even naar matthijs_oomen@hotmail.com

geschreven door matthijs.

wat doe ik fout met de kasperscan ik klik op online scan dan krijg ik een nieuw beeld klik op accept en dan komt die bij het scan beeld dan komt erboven een balk met acieve x die doe ik toestaan en dan gaat hij naar een beeld met allerlij voorvardens waar ik vervolgen nergens meet op kan klikken

zwartkat..

misschien kan je hier een beetje informatie vinden over Win32 Malum

http://cai.com/nl/securityadvisor/virusinfo/Browse.aspx?MODE=L&LTYPE=5&DATE=

supernova<:shocked:

Laatst bewerkt:
echt bedankt ik had zelf er ook al op gezocht maar ik kon niets vinden waarschijnlijk kan ik nu wel mijn probleem oplossen :thumb:

matthijs

ben je er al uit wie er gelijk had.? ( dan bedoel ik van de scans )

supernova<:shocked:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan