virus/trojaans paard

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
ik heb win 98 en op virus laten scannen en is via on-line norton antivirus mijn computer laten scannen.Daarin zat via windows in het system mapje een infected trojaans paard /virus of geinfecteerde spyware wat het programma meedeelde het bestand is een "osmim dll bestandje.
Hoe kom ik er achter wat het voor virus ed. is of wat voor removal tool ik moet gebruiken.
Hij wordt actief als ik iets met msn messenger doe of hotmail benader en verdwijnt alles rechtsonder in mijn taakbalk op mijn virusscanner na en het dubbele poppetje van msn,hij doet het niet altijd maar geregeld.
Daarnaast krijg ik mijn auto protect niet geactiveerd met mijn doorlopende abonnement van norton-antivirus.
Wie weet er raad om dit definitief te verwijderen.

Je kunt ook met de naam van dit bestandje onder Google zoeken. Je vindt dan diverse sites die betrekking hebben op dit probleem.

Veel succes!

Wees alsjeblieft voorzichtig als je zelf gaat experimenteren. Osmim.dll hoort bij MarketScore, een Winsock hijacker. Verwijder je het op de verkeerde manier, dan help je je internetverbinding de vernieling in. Vraag dus liever even deskundig advies, zoals Puppie ook al aanraadde.

virus/trojaanspaard

alvast bedankt voor de tips ik zal er voorzichtig mee aan de slag gaan

virus/trojaanspaard?/spyware

ik heb naar het laatste bericht een hijack this logje proberen te maken maar geeft aan is geen geldige win32 toepassing en krijg het hijacklogje alleen te zien als een bestandje oftewel ik snap niet goed wat ik nu moet doen om dit probleem op te kunnen lossen daar ik spybot en adaware ook al geprobeerd heb en die dit spyware probleem cq.virus/trojaans paard niet zien met osmim als boosdoener wat van marketscore is!
Daarnast zie ik het ook niet terug in mijn register bij local machines etc"run" daar het probleem nog steeds aanwezig blijft. of hoe moet ik evt met hijackthis dit probleem aanpakken!

Ga die vraag nou even bij de jongens en meisjes van ASO zetten.
Daar is een speciale sectie voor vragen hoe je een log moet plaatsen.
Daar kunnen ze jou ook precies vertellen wat je moet doen om een log geplaatst te krijgen.
Hier zitten ook wel hele goede helpers maar de log moet je toch bij ASO neerzetten.
Logs nakijken doen wij hier niet meer daarvoor is ASO o.a. in het leven geroepen.

www.antispywareoffensief.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan