Virus Trojan.Duntek

Status
Niet open voor verdere reacties.

mburghoorn

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Betse,

Allereerst moet ik even laten weten dat ik geen held ben met de pcdus ikhoop hier door wat hulp wijzer te worden.
Ik heb een hp laptop waarop ik het virus Trojan.Duntek heb zitten mega vervelend.
Ik heb windows xp erop zitten.
Met norton 2004 heb ik het al meerdere malen geprobeerd in quarantaine te zetten en te verwijderen maar dit zonder resultaat hoe krijg ik dit virus weg?????

Zat er zelf nog aan te denken om de laptop leeg te maken en opnieuwe te installeren heeft dit zin en hoe formatteer ik dan de c schijf?

Ik hoop dat iemand mij wil en kan helpen.

Gr Mariëtte

Het kan gebeuren dat de scan traag gaat, het lijkt dan als de scanner vastloopt. Kijk eens goed naar het aantal gescande files wanneer dat gebeurt. Als dat gewoon doorloopt (traag) dan komt het wel goed:)

Het kan gebeuren dat de scan traag gaat, het lijkt dan als de scanner vastloopt. Kijk eens goed naar het aantal gescande files wanneer dat gebeurt. Als dat gewoon doorloopt (traag) dan komt het wel goed:)

Beste,

Hij stopt bij die 2223 en gaat niet verder heb tien min gewacht.
Heb daarna de link van blacksheep geprobeerd en nu kan ik mijn laptop niet eens meer opstarten als ik hem aan zet dan zegt hij wel welkom en moet ik gebruiker aanklikken dit doe ik hij zegt persoonlijke instellingen aan het ophalen en vooralsnog is hij daar nu al zo'n 20 min mee bezig help.
Het lijkt net alsof het alleen maar erger word.

Op dit moment heb ik 5 verschillende virussen van trojan gespot.
Ik zal hieronder neer zetten hoe ze heette en welke files.

Trojan.Duntek c:\windows\system32\ljhggeb.dll
Trojan Horse c:\docume~1\BUR...\services.exe
Trojan Horse c:\windows\system32\njso.exe
Trojan Horse c:\windows\system32\ugis.exe
Trojan Horse c:\windows\system32\zffvpa.exe

Wie o wie ik kan niks installeren zolang de laptop niet opstart natuurlijk.
HELP:(

Mariette,

ik zou t 1-2-3 even niet weten - persoonlijk zou ik (als je originele cd nog hebt) harde schijf formatteren en windows opnieuw erop zetten.Je bent dan wel al je gegevens kwijt, als je die niet hebt gebackupt..:o

Sjoerd

Sjoerd dat is dus het probleem dat hebben we eergister geprobeerd het formatteren van de c schijf maar deze geeft dan aan dat dit niet kan vanwege partities en ik heb geen idee hoe ik dit dan moet doen.
Inmiddels heb ik de laptop al wel opgestart gekregen.
Maar zodra ik internet erin doe is hij weer helemaal de kluts kwijt
Idee? weet jij hoe ik kan formatteren dat ik alles kwijt raak is geen probleem er staat niks op wat ik er niet weer op kan zetten?
En hoe voorkom ik dat er dan weer een trojan virus op komt?
Komt het doordat ik gratis software gebruik voor bescherming?
Vind namelijk alle virus dingen enzo zo prijzig.

Gr

Mariette,

ik zou t 1-2-3 even niet weten - persoonlijk zou ik (als je originele cd nog hebt) harde schijf formatteren en windows opnieuw erop zetten.Je bent dan wel al je gegevens kwijt, als je die niet hebt gebackupt..:o

Sjoerd

Een Trojan Virus kan je voorkomen mbv een goede firewall gecombineerd met een antivirus programma, deze heb je zowel gratis als betaalde versies. Tevens moet je opletten wat je opent e/o download, want dan helpt zelfs de beste bescherming niet..Tevens moet je antivirus constant updaten, want anders heeft t nog geen zin :)

Nu praat ik even op persoonlijk basis en ik ben geen pc expert:

Je kan je pc scannen met een antivirus prog die je vanaf USB stick opstart, waardoor je niet op t internet komt en 'hij weer de kluts kwijtraakt' , daarna idem ditto met Ad aware en Spybit (die je ook vanaf USB kan starten).
Nogmaals - dit is wat ik persoonlijk zou doen...Kan ook ff checken hoe je anders C schijf met partities formatteert?

Graag want heb geen usb (tenminste neem aan dat je ene stick bedoeld)
En ik vraag me af of formatteren niet het makkelijkst is omdat hij dus de kluts kwijt raakt als ik bepaalde dingen moet downloaden dan moet ik weer java hebben en is hij met twee dingen bezig en het virus popt steeds op dus.
Ik wil alles wel proberen

Gr

heb je enig idee hoe de trojan erop gekopmen is ik heb namelijk windows van de week op de laptop gezet en toen zat het erop had nog niet de virus scanner erop ligt het daaraan?

Of kan het aan mijn windows xp cd liggen?
Het rare aan mijn cd ook nog is als ik xp weer erop zet heb ik geen word enzo.

Heb jij enig idee waar ik deze dingen vandaan kan halen om erop te zetten en ook voor gratis beveiligings dingen dan kan ik dat strax allemaal doen.
Als het formatteren lukt natuurlijk :confused:;)

Je krijgt 'in principe' een trojan via website, door op een link te klikken, via downloaden van besmet programmaatje - het kan op veel manieren gebeuren..Als je windows xp cd legaal is, zou t niet moeten kunnen.
Word enzo staat niet op de xp cd; je kan t kopen - via school/studie of op andere manieren :cool: Je hebt ook gratis en even goede alternatieven in de handel, die word/excel bestanden kunnen lezen.

Idem voor antivirus en firewall; ook hier goede gratis en betaalde varianten en andere manieren..:cool:

Bedankt voor alle moeite.

Heb je misschien een link waar ik de beveiligingsdingen kan downloaden (gratis).
Dan kan ik verder met de rest

Nogmaals thanx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan