Virus/trojan heeft iets met mijn XP paswoorden gedaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsme

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Hai. Een paar dagen geleden merkte ik allerlei rare dingen op.
Ik had een legale kaspersky AV die nog 6 maanden geldig was, maar opeens kreeg ik de melding dat ik een niewue license key moest aanschaffen.

Mijn dochter heeft ook een identeit op de pc en opeens als ik me afmelde en zij op haar gedeelte ging, en ik weer terug wilde naar mijn gedeelte kregen we opeens het verzoek paswoorden in te vullen.

Ik had nooit een paswoord ingesteld, dus moest iedere keer opnieuw isntellen. heel irritant want ik draai een server op irc.

Online gescant en ik had 2 trojans.
TSPY_AGENT.TQ
TSPY_DUMADOR

de Online scanner heeft die verwijderd.
Ik heb ook de cleaner gedownload en vcleaner en er wordt niets meer gevonden.

Ik draai XP met service pack 2.

Maar nog steeds heb ik het probleem met de paswoorden.
Gisteren heb ik in safe modus opgestart en heb zelf als adminstatrator paswoorden ingesteld, de eerste keer ging dat goed maar daarna kreeg ik weer in het welkoms venster dat de paswoorden niet klopten.

Dus het probleem is, Ik kan me 1 keer afmelden maar als ik daarna weer wil afmelden is er dus iets mis.
Wie o wie kan me helpen want hier word ik gek van.

Ik zou zeggen: backup het .key bestand of je zorg dat je je registratiegegevens hebt en deinstalleer daarna Kaspersky volledig en installeer hem daarna weer.
Goede kans dat je dan van de problemen af bent.

Kaspersky kan je natuurlijk verwijderen via Configuratiescherm --> Software.
Kijk voor het verwijderen ook hier even.

hai bedankt. Ik had kaspersky al verwijderd.
Heb nu pc cillin .
Maar ik vind het heel vervelend dat er iets met mijn XP aan de hand is. Dat ik nu ondanks dat er geen paswoorden ingesteld zijn, toch een paswoord moet instellen bij het welkomsvenster, of mijn dochter en dat lukt natuurlijk niet, dan moet ik de pc opnieuw opstarten.

kijk eerst maar eens goed of je irc server geen script bevat van iemand anders....die is dan jouw inventiviteit op het gebied van passwords aan het overschrijven....

Kijk eens in "Help en ondersteuning". Type in het zoekvenster linksboven: "wachtwoorden" en laat zoeken.
Als het goed is komt in de linkerkolom bovenaan de zoekresultaten te staan:
"Problemen met opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden oplossen".
(Als die regel bij jou niet bovenaan staat zoek hem dan op lager in de kolom.;) )

Klik op die tekst. Nu worden in het rechtervenster een aantal oplossingen zichtbaar met een "plusje" er voor.
Je krijgt o.a. methoden te zien waarmee je opgeslagen bruikersnamen en wachtwoorden kunt verwijderen. En dus weer met een schone lei kunt beginnen.
Bekijk ook de overige oplossingen. Daar moet je misschien ook nog rekening mee houden.

Als je in de toekomst wat meer "grip" op het inloggen en dergelijke wilt houden, download en installeer dan Tweak UI van de Microsoft Powertoys voor Windows XP.
Tweak UI staat wat meer naar beneden in de rechterkolom.
Als je het programma opent kijk dan naar de linkerkolom bij Logon en de mogelijkheden die daar geboden worden.

NB: je hebt alle instellingen van Gebruikersaccounts in het Configuratiescherm al bekeken/gebruikt, zoals de manier waarop gebruikers zich kunnen aanmelden?

Dank je. Ik ben aan het kijken daar.
Vind het raar dat ik in safe mode als administrator de wachtwoorden zelf heb gewijzigd en dat ging even goed maar toen kwam weer hetzelfde probleem. Wachtwoord werd niet geaccepteert in welkoms venster, bleef blank, dus kon wer niet van identiteit veranderen.

Toen ik in safe mode keek zag ik ook helemaal geen wacthwoorden staan,maar besloot ze zelf aan te maken.. helaas hielp dat ook niet.

Ik kan wel de wijze hoe gebruikers zich aanmelden wijzigen. dus geen welkoms scherm, bedoel je dat?

Ik ga dat even proberen, moet even naar de dokter daarna , maar ben zo weer terug.

Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was het allereerste die gebruikers en wachtwoorden zien kwijt te raken.
Als je een toestand wilt zonder wachtwoorden, zowel voor jezelf als voor je dochter, maak ze dan ook niet aan. Zet in Gebruikersaccount, manier van aanmelden juist wél het Welkomvenster "aan" en als Windows je dan toch een eerste keer na die schoonmaakactie met een leeg wachtwoordvenster confronteert, geef dan gewoon OK, dan vraagt Windows er niet meer om. (Je hebt een wachtwoord "leeg" ingesteld.)

Zorg er dan wel voor dat in Tweak UI alléén jouw gebruikersnaam aangevinkt staat en alle andere niet, zoals Administrator, ASP.NET en ook je dochter niet met haar user-account. Tenzij je just wel wilt dat zij apart in moet loggen. Dan zul voor haar een gastaccount aan moeten maken, maar dan heeft ze beperkte rechten

Voortaan kom je Windows XP "binnen" met een blauw scherm met Welkom, waarna het Bureaublad zich opent.

Laatst bewerkt:
Bedankt maar het is juist zo dat als ik het welkoms scherm krijg er gevraagd wordt om een wachtwoord. Ook al had ik er geen, (later wel een aangemaakt maar die verwijderd), ik dan op OK druk, krijg ik iedere keer weer het scherm dat ik mijn wachtwoord moet invullen. Voor ik dit probleem had kon ik inderdaad alleen op enter klikken.

Tweak UI? Zit dat in mijn verkenner?

Nu wat ik net gedaan heb, is de manier hoe ik van identeit naar de andere overga, veranderd.
Ik had ingesteld dat het niet via het welkoms scherm ging en guess what??.. dan heb ik geen problemen.

Daarna heb ik het weer gewijzigd in wel welkoms scherm en gelijk weer hetzelfde probleem! Ik kan dan niet inloggen en moet de pc opnieuw opstarten.

Ik ben al een beetje blij dat ik nu wel een manier van afmelden heb gevonden zonder dat ik de PC opnieuw op moet starten maar vreemd vind ik het wel, en eigenlijk ook heel vervelend.
Raar want als je niet via het welkoms scherm inlogt krijg je toch een schermpje met gebruikersnaam en plek voor wachtwoord. Daar vul ik niets in behalve gebruikersnaam en dan gaat het wel! :shocked:

Raar toch? :confused:

Laatst bewerkt:
Nou De oplossing dat ik dacht dat zou helpen is dus niet zo, want nu als ik afmeld zodat mijn dochter even online kan, ben ik ook echt afgemeld en is irc ook uit.

Heb tweak ui net gedownlaod.
Ik probeerde net auto log on maar dat is handig als je in je eentje op een pc bent maar niet als je de pc deelt.

Ik heb bij log on ook nog staan iets van keep RAS connections after log on? wat houd dat in?
Parse Auto exec bat at long on?

Nog steeds hetzelfde probleem.
Twea UI heeft me niet kunnen helpen. (misschien doe ik het fout hoor):o

Wat het probleem is denk ik, is dat de 2 accounts beide beheerders account zijn.

Ik heb dus nu wel een paswoord ingesteld als adminstrator

We hadden dus nooit paswoorden voor onze beheerders accounts.
Nu als we ons willen afmelden om naar de andere identiteit te gaan, krijgen we het verzoek paswoord in te vullen in het welkoms venster.
Omdat we geen paswoord ingesteld hadden moeten we nu de pc dan uitzetten.
Toen via safe mode heb ik zelf een paswoord ingesteld voor beide beheerders accounts.
Dat werd dan de eerste keer geaccepteerd, maar toen kreeg ik weer hetzelfde probleem. Ondans dat ik wist dat ik het juiste paswoord heb gegeven.
Iemand heeft mijn PC dus aardig zitten vernielen. Hacker.

Het is zo irritant.
Nu las ik ergens over een programmaatje de Offline NT Password And Registry Editor
Klinkt niet al te gemakkelijk en vind het ook een beejte eng.

en dan heb ik ook dit gelezen:
Dat je via je Windows CD je wachtwoord kunt verwijderen.
Blijkbaar is er iets mis dat ik nu iedere keer het verzoek voor wachtwoorden krijg.

Je moet dan opstarten met de cd en dan repair doen.

10. Keep your eye on the lower left hand side of the screen and when you see the Installing Devices progress bar, press SHIFT + F10. This is the security hole! A command console will now open up giving you the potential for wide access to your system.

11. At the prompt, type NUSRMGR.CPL and press Enter. Voila! You have just gained graphical access to your User Accounts in the Control Panel.

12. Now simply pick the account you need to change and remove or change your password as you prefer. If you want to log on without having to enter your new password, you can type control userpasswords2 at the prompt and choose to log on without being asked for password. After you’ve made your changes close the windows, exit the command box and continue on with the Repair (have your Product key handy).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan