virus/trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ook bij mij gebeurde het op twee machines tegelijk. Gelukkig is het probleem vrij makkelijk te fixen zonder enige concessies te hoeven doen aan AVG of enige andere data op je computer. Toch is er nog best wel het een en ander te bediscuseren, bijvoorbeeld over het al dan niet vals zijn van de melding.

Aanstaande dinsdag willen we in het radioprogramma "nerdalert" dat online word uitgezonden op andacht aan deze vraag besteden. De uitzending is van 20:00 tot 23:00. Het zou leuk zijn ook wat input van jullie te ontvangen on de discussie voor iedereen interessanter te maken.

Meer info over her programma vind je op de nerdalert hyve: [
Groeten,
Marcel

Sorry deze thread is niet bedoeld voor reklame. Wel om oplossingen vwb het AVG probleem!

Ik heb hetzelfde probleem..
Hoe kan ik het bestand terug zetten?
Ik klik wel in de virus vault op restore..
Dan op ja.. Omdat hij vraagt of ik yhet bestand wil vervangen (??)
En dan blijft het geinfecteerde bestand gewoon in de virus vault staan..
Wat is het bedte dat ik nu kan doen?
Is updaten en opnieuw scannen een oplossing?
Of blijft het bestand nu altijd in de virus vault staan
Ik heb mn computer in ieder geval nog niet opnieuw opgestart..
Groetjes

En als ik AVG deinstaleer..
Verwijderd die het bestand dat geinfecteerd is meteen?
Of zet hij hem dan weer 'geinfecteerd' terug op je schijf?
Groetjes

thread?
Heb het forum al doorgelezen..
Maar cleanen lukt niet..
Terug plaatsen dus ook niet..

thread?
Heb het forum al doorgelezen..
Maar cleanen lukt niet..
Terug plaatsen dus ook niet..

als je goed gelezen had wist je dat cleanen inderdaad niet helpt:rolleyes:
Overigens. Er valt niets te cleanen want het gaat hier om een zgn "false positive"
Terugplaatsen lukt wel, kijk maar eens hier

Ja had dat stukje gelezen..
Maar dan vraagt hij of het bestand vervangen moet worden.. H
Heb op ja geklikt..
En dan staat hij vervolgens nog steeds in de virus vault..
Dat snap ik niet..

Ja had dat stukje gelezen..
Maar dan vraagt hij of het bestand vervangen moet worden.. H
Heb op ja geklikt..
En dan staat hij vervolgens nog steeds in de virus vault..
Dat snap ik niet..

Of dat bestand in die vault staat is niet belangrijk. Wat wel belangrijk is is dat er een wininet.dll in windows\system32\ staat.

Ja die staat erin..
Anders zou hij nier vragen of ik het wilde vervangen toch?
En anders zou ik hem dus al erin hebben gezet..
Of niet..
Dus als het goed is kan ik nu mijn computer gewoon rebooten?

Ff dubbel checken toch..
Heb net even in mijn system32 map gekeken..
Daar staat een bestand met de naam wininet.dll
Dus is nu goed toch..
Blijft hij wel voor altijd in die virus vault staan..
In ieder geval bedankt vooe je hulp..
En je snelle reactie..:thumb:

Nou mijn thread heeft nogal wat losgemaakt :)

Nymo, het probleem met AVG is dat het bestand niet gecleand kan worden door de gratis AVG versie en vrijwel meteen naar de vault verplaatst wordt. Daarna gaat je computer flippen en denk je al snel, goh even rebooten dan kijken we weer verder. Maar dat gaat dus niet. Maar goed we zijn eruit. Uiteindelijk toch goed nieuws voor mij want het is geen boot virus YAY!!

Dit probleem heb ik dus (godzijdank niet als enige) met wininet.dll sinds gisteren ook (kwam via google hier terecht omdat AVG zelf geen info weergaf over het virus). Ik weet het niet zeker, maar het kan zomaar een fout in de virus db zijn van AVG inderdaad als ik dit zo lees. Een zelfde (foute) update deed zich overigens nog geen maand geleden voor bij Avast welke voor enige (onterechte) paniek binnen ons bedrijf zorgde; een latere/nieuwere update was de oplossing, en daar hoop ik nu bij AVG ook op.

Het is zoals uit de vorige posts blijkt (en met enig logisch redeneren) ook niet verstandig bestanden (en zeker systeembestanden) te laten cleanen door welke virusscanner dan ook. Ook niet-gecleaned blijft de pc nu nog gewoon werken, en AVG (in dit geval) houdt eventuele bedreigingen van het component of programma wel tegen; dit is minder radicaal dan gelijk bestanden verwijderen en alle problemen van dien ervaren zoals Krstf6 dit heeft moeten ondervinden.

Ik heb zojuist een update van AVG gerunt en de db is geupdate (nieuwste versie update gedateerd vandaag om 14:59) en heb de virusmelding tot nu toe niet meer gehad. Probeer dus eerst te updaten alvorens pc te formatteren o.i.d.

Just my 2 cents.

Het is helemaal geen virus!:cool:

Toch fijn om iemand in het forum te hebben die overal verstand van heeft he?:confused:

Hoe bedoel je, reclame?
Heb je het bewuste bestand al onderzocht?
Zijn er al officiele reacties?
Wat weet je inhoudelijk van de werking van AVG?

Ik zou toch even wat langer nadenken voordat ik er zomaar iets uitflapte !
Anyway: Ik geloof niet dat ik hier veel kan betekenen als iemand alle oplossingen al heeftt. Succes er maar mee dan!

Toch fijn om iemand in het forum te hebben die overal verstand van heeft he?:confused:

Hoe bedoel je, reclame?

Ik zou toch even wat langer nadenken voordat ik er zomaar iets uitflapte !
Anyway: Ik geloof niet dat ik hier veel kan betekenen als iemand alle oplossingen al heeftt. Succes er maar mee dan!

nerdalert, avg heeft alweer een update vrijgegeven die de fout hersteld. Het bestand wininet.dll wordt niet meer aangezien voor een geinfecteerd bestand. (2x system32 folder gescand waar wininet.dll zich in bevindt) Het lijkt mij dus aardig veilig om ervan uit te gaan dat AVG een foutje heeft gemaakt.
En de vragen die je stelt lijken wel die van een journalist :rolleyes:
sorry no comment :D

Hoe bedoel je, reclame?
Voor je radio programma en website.
Overigens zie ik in de programmering voor dinsdag geen programma staan als door jouw genoemd
"Aanstaande dinsdag willen we in het radioprogramma "nerdalert" dat online word uitgezonden op www.systemfm.nl aandacht aan deze vraag besteden. De uitzending is van 20:00 tot 23:00. Het zou leuk zijn ook wat input van jullie te ontvangen on de discussie voor iedereen interessanter te maken.

Meer info over her programma vind je op de nerdalert hyve: http://nerdalert.hyves.nl"

Ook:cool:
Zie laatste update:p

Voldoende:cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan