virus verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Berichten
952
Kennis heeft een virus in zijn comp die hem na een 30tal seconden van internet gooit.
Hij werkte nog zonder een antivirus bescherming(ongelooflijk maar waar).
Online scannen wordt dus niks,maar ik vroeg me af als ik mijn nav 2003(volledig upgedate) bij hem zou installen en dan laten scannen.
Kan ik dan op die manier het virus verwijderen.
 
Dus ik zou het virus volledig kunnen verwijderen van de besmette pc, met een dus later geinstalleerde nav 2003.
Zal dan voor de zekerheid ALS ik het internet weer op kom een online scan laten doen.
Kan dan ook weer windows update doen(zal ook wel nooit gedaan zijn)
 
Geplaatst door klepzeikers
Dus ik zou het virus volledig kunnen verwijderen van de besmette pc, met een dus later geinstalleerde nav 2003.
Zal dan voor de zekerheid ALS ik het internet weer op kom een online scan laten doen.
Kan dan ook weer windows update doen(zal ook wel nooit gedaan zijn)
Doe het volgende:

1. Download thuis van symantec.com de nieuwste virusupdate (IntelligentUpdater heet die). Neem die mee, samen met Norton AV 2003.
2. Installeer 2003 en gooi daarna de update eroverheen (zodat hij het niet van internet hoeft te halen).
3. Scan op virussen en gooi de gevonden weg.
4. Zet de firewall op de internetverbinding aan (zie de eigenschappen van de verbinding).
5. Ga op internet en doe METEEN Windows Update.
6. Download alle belangrijke updates en installeer ze.
7. Haal eventueel daarna (na het opnieuw opstarten) de firewall er weer af (die blokkeert ook online spellen e.d.)

Online scannen hoeft niet, Norton AV is vele malen beter dan online scannen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan