virus w32/hllp.handy

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwaantje38

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Berichten
1
wie kan mij helpen om deze virus van mijn pc af te krijgen. ik wil iedereen alvast bedanken. de virus w32/hllp.handy daar gaat het om .
 
zwaantje38,

Start even op in de veilige modus. Dan kun je hem op 2 manieren verwijderen.
Je komt in de veilige modus door op F8 te drukken tijdens het opstarten van de pc. In het menu kies je voor safe mode.
Je kunt hem dan op 2 manieren verwijderen. Je kunt hem handmatig verwijderen. Leeg daarna je prullenbak.
Of je kunt met je virus scanner een scan doen in de veilige modus en dan de scanner het virus laten verwijderen.

Indien je windows ME of Windows XP hebt, leeg daarna de restore files. Zie hier hoe dat moet:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...5766df37140aed3b8825696500726d13?OpenDocument
 
ik heb ook last van dat virus (w32.hllp.handy), maar kun je ook het virus verwijderen ZONDER dat je de besmette bestanden moet verwijderen. Want bij mij zijn er voor mij zeer belangrijke bestanden besmet.
 
bertusweed,

In principe is het zo dat je virus scanner een bestand moet schoonmaken. Als een bepaald bestand niet schoon gemaakt kan worden door een virus scanner dan betekend het meestal dat het het virus zelf is, en dan wordt hij in quarantaine gezet.
Indien je zeker weet dat het niet het virus zelf is maar een bestand dat geinfecteerd is met een virus, dan moet je hem in qurantaine laten een tijdje. Nadat je dan naar de quarantaine gaat bij een nieuwe liveupdate zal de virus scanner zeggen dat en een nieuwe liveupdate is en of je het bestand wil proberen te repareren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan