virus wijzigd dll bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dorusss

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Berichten
14
Er zit een virus op mijn computer dat de waarde van dll bestanden in de map system32 wijzigd en wat ook voor popups zorgt tijdens internetgebruik. Ik heb de betaalde versie van AVG op deze computer staan, die vind alleen een paar fouten in wat dll bestanden maar lost het probleem niet op. Ook heb ik hitman pro gebruikt, die vond heel wat fouten maar loste ook niet de problemen op. Verder kan ik door het virus bijna geen internet pagina meer openen. Hij wil de site dan niet laden maar na heel wat keren de pagina te vernieuwen pakt die hem soms wel. Verder de popups die ik krijg zijn van dingen waarbij je je mobiele nummer moet invoeren of van die nep anti-virus programma's. Bij taakbeheer staan er een aantal vreemde processen: ct501.exe dit proces komt meteen weer terug wanneer ik het beeindig en telkens wanneer het zich opnieuw laat komt er een ander cijfer. Een ander proces is RUNDLL.exe en CONFIG.exe deze worden beide uitgevoerd vanuit mijn gebruikersaccount en wanneer RUNDLL.exe beeindigcworden beide processen afgesloten en laad die elke pagina op het internet weer meteen.

Hopelijk heeft iemand een oplossing voor dit virus.

Met Vriendelijke Groet
Dorus


P.s. Hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven mocht iemand informatie over iets nodig hebben moet die het even vragen en die zal ik dan zo snel mogelijk proberen te geven.
P.s.s. Ik heb dit bericht mobiel getypt dus er zitten misschien wat spelfouten in.
 
en voor mbam na installatie even updaten en dan kiezen voor snellescan.

superantispyware natuurlijk ook updaten.
 
MBAM gaat het probleem van de popups al zeker oplossen.
 
Ik ben nu grotendeels van het probleem af maar ik merk wel dat het internet iets slomer werkt als het voor het virus deed en ook wanneer ik de computer opstart krijg ik nu een foutmelding dat er een dll bestand ontbreekt in windows/system32
 
Ik ben nu grotendeels van het probleem af maar ik merk wel dat het internet iets slomer werkt als het voor het virus deed en ook wanneer ik de computer opstart krijg ik nu een foutmelding dat er een dll bestand ontbreekt in windows/system32

Doe in je opdrachtprompt eens chkdrk /r
 
Doe in je opdrachtprompt eens chkdrk /r

Zegt hij dat het niet word herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Het dll bestand dat mist heet odguwbds.dll

bij zoeken vind die het niet en op google levert het geen resultaten op dus volgensmij niet zo'n belangrijk dll bestand? Ik kan dit dll bestand wel terugvinden in de quarantaine van SUPERantiSpyware maar dat is een trojan.
 
Zegt hij dat het niet word herkend als interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Het dll bestand dat mist heet odguwbds.dll

bij zoeken vind die het niet en op google levert het geen resultaten op dus volgensmij niet zo'n belangrijk dll bestand? Ik kan dit dll bestand wel terugvinden in de quarantaine van SUPERantiSpyware maar dat is een trojan.

Er zit een typefoutje in. Het gaat om

chkdsk /r

Dit controleert en repareert fouten in de harde schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan