Virus WIN32: Trojano 1728

Status
Niet open voor verdere reacties.

theone

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Berichten
199
Hallo,

Weet iemand hoe dit virus eraf kan halen??
Om de een of andere manier wordt de poort voor toegang tot internet geblokkeerd en kun je dus geen on-line virusscanner gebruiken.
Er stond Avast anti-virus op de pc, maar deze heeft schijnbaar dit virus niet herkend.
Iemand suggesties??
 
Of zo: download, installeer en update de gratis trial versie van Ewido Anti Malware: download+instructies.

Geen resultaat? Plaats dan een Hijack This Log (eerst even registreren, gratis) op het Nucia-forum (dus niet hier) en dan alleen het Log plaatsen, niet zelf gaan fixen, veel bestanden zijn gewoon nodig. Experts aldaar zullen je verder adviseren wat te doen mocht er iets worden gevonden.

• Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

• Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

• Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

• Vermeld daar ook je probleem erbij.
 
Ik neem aan dat je bedoelt: Bitdefender v8 free edition??

Bedankt alvast.
 
Maar dan moet je wel eerst Avast verwijderen. Je zou ook gewoon een onlinescan kunnen raadplegen bv de panda active scan of de bitdefender scan.
EDIT: Ik had niet gelezen dat het eerst niet mogelijk was om een onlinescan te gebruiken
Maar ik veronderstel dat je ofwel een log ofwel bitdefender free al hebt geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
pc is van een kennis en ik ga er morgenochtend ff langs.
Je hoort nog van het resultaat.
Alvast bedankt voor de info
 
Als je daar naar toe gaat brand dan even een cd met de volgende progjes:

Trend Micro System Cleaner
http://esupport.trendmicro.com/support/viewxml.do?ContentID=en-125991

Ewido anti-malware
http://www.ewido.net/en/

En winsockfix:
http://www.winsockfix.nl/

Daar moet het zeker mee lukken

En bitdefender is volgens nij een volledige virusscanner en twwe scanners vraagt om problemen, dus als je die wilt proberen dan eerst avast verwijderen.

Trend Micro System Cleaner en Ewido kan je wel gewoon naast een gewone virusscanner draaien.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor jullie technische ondersteuning!:thumb: :thumb:
Het is gelukt om allee virussen er af te krijgen.
Heb eerst Avast eraf gehaald en toen had ik weer een internetverbinding.
Toen met Bitdefender virussen eraf gehaald en toen nog eens Hitman Pro erover heen en alle virussen waren verdwenen.

:D :D
 
Toch nog een probleem met het e-mail verkeer, namelijk:

Kan geen e-mail verzenden en ontvangen.
Geeft foutmelding: open relay = poort 25, uitgaande mail geblokkeerd, onwaarschijnlijk veel mail verstuurd.

Weet iemand hiervoor de oplossing???
 
E-mails komen wel binnen, alleen verzenden gaat niet!
Heb firewall al uitgezet en virusscanner, maar dit helpt niets.
Alle instellingen staan mijns inziens goed.
Internet werkt perfect.
 
Je stelt hier een vraag, en krijgt div antwoorden.
Vervolgens geef je antwoord dat alles is opgelost, en je noemt daar hitmanpro.
Niemand heeft je het advies gegeven hitmanpro te gebruiken, als je even hier op het forum zoekt naar hitmanpro, zal je er achter komen dat hitman meer problemen geeft dan dat het oplost.

Dus mijn advies is, hitmanpro verwijderen, daarna http://www.hitmanpro.nl/iefix.exe gebruiken om de internet instellingen weer normaal te maken.

Als dat de oplossing niet is gaan we weer verder.
 
Probleem opgelost: de provider had het e-mail verkeer geblokkeerd toen meer dan 10 mailtjes besmet waren.
Je kon dan alleen mail ontvangen en niet verzenden.
Telefoontje gepleegd met de provider en alles werkt weer perfect.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

:thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan