Virus Windows 7 dat zelf clean install in de weg staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zafar

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Beste leden,

Ik ben tot mijn grote verbazing vanmorgen een virus op mijn pc tegengekomen die ik gewoon niet kan stoppen. Ik weet niet hoe het is binnen gekomen, maar kan door dit helemaal niet doen op mijn pc. Het moment dat ik hem opstart, logged hij automatisch in op het guest account die nog geen wachtwoord had. Daarna wordt er waar mogelijk automatisch rotzooi getypt in de searchbar onder Windows. Ik heb uiteindelijk besloten om een clean install te doen, maar ook dan wordt bij het opstarten vanuit de bootcd keuzes automatisch gemaakt door virus zonder dat ik nog iets kan tegen houden. Dus hij gaat automatisch op de eerste keuzen die je kan maken. Het lukt me niet om hem in safemode op te starten niets !!! Is er een mogelijkheid dat ik mijn hele harde schijf een harde resetgeeft en helemaaal bij nul kan beginnen???? Graag adviezen en ideën en het maakt mij niet uit of ik nou allesss kwijtraakt, ik maak elke week een backup, dus ik heb mijn gegevens nog altijd beschikbaar.

Heb je een cd-rom van Windows XP?
Zo ja, start de pc op via de cd van xp en formatteer de harde-schijf.

Zo nee, haal de harde-schijf eruit en koop een nieuwe. :D

Suc6 :thumb:

Groet,
pity123

Is onafhankelijk van welk stuurprogamma ook.
Je start nl. op van deze cd.

Is onafhankelijk van welk stuurprogamma ook.
Je start nl. op van deze cd.

Hallo,

Ik dacht dat ik het nog even meld, maar zelfs met jou voorstel is die virus het niet mee eens. Hij start op via boot cd krijg een dos scherm te zien, maar dat wordt er weer automatisch voor mij ingetypt ABCDEFFGHIJKLMNOPQRSTUV ..... blah blah en dan krijg ik unvalid command...tja... ik kan niet eens iets type voor command. Nog bedankt, maar ik denk dat ik me hardeschijf gewoon zal vervangen.... ik ben radeloos!!

Als je je internet kabel nu eens uit de pc haalt en dan terug start met een windows cd zal het waarschijnlijk wel lukken.

Als je je internet kabel nu eens uit de pc haalt en dan terug start met een windows cd zal het waarschijnlijk wel lukken.

Ook al geprobeerd en helaas zelfde resultaat. Ik heb een complete BIOS Reset geprobeerd, maar krijg hetzelfde probleem. Als ik me PC dan in BIOS instellingen of Menu ga, wordt er automatisch ABCDEFGHIJKLM.... in gevoerd ...echt onmogelijke ding ik ben bang dat ik gewoon me hele PC kwijt ben. Ik heb twee HDD's in me pc en ik heb me secudaire schijf die alleen maar bestanden had geprobeerd te gebruiken als de Primairy drive en gewoon helemaal clean Windows op te installeren maar ook dat is zonder succes. Ik geloof ook niet in een geheel nieuw harde schijf zetten of is dat verkeerd beredeneerd? ... Ik vraag me zelf af of het zin heeft om nog naar een PC zaak te gaan en kijken wat er te doen valt.

Laatst bewerkt:
Duw er eens een nieuw toetsenbord in? Kijken of dat werkt :P

Ik heb een usb wireless keyboard en mouse. Denk je dat ik dat serieus kan proberen?

ECHT NIET TE F$%^^&& GELOVEN, HET LAG ECHT AAN MIJN K*& KEYBOARD. iK HEB DE BATTERIJEN ERUIT GEHAALD OPGESTART EN DAARNA OPNIEUW BATTERIJEN ERIN GEDAAN EN VOILÁ ....IK BEN ZO EEN IDIOOT DENK IK ACHTERAF.... ECHT MOEILIJK DOEN TERWIJL HET ZO MAKKELIJK IS !!!!

SORRY voor taalgebruik maar ik was vandaag letterlijk bezig met een PC dokter te spelen terwijl ik simpelweg batterijtjes eruit moest doen. Maar goed liever een oplossign dan helemaal geen oplossing. Een ervaring rijker !!! haha. NOG bedankt voor je waardevolle suggestie!!

Laatst bewerkt:
Probeer een ander toetsenbord dan die je nu gebruikt. Misschien ligt het namelijk aan je toetsenbord/verzender/ontvanger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan