virus???

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasenlin

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
sinds 2dagen als ik dan mijn computer opstart dan gaat de map van mijn C schyf open en ik heb het iedee dat programma's langer duren en ook het internet gaat naar mijn iedee niet zo snel meer
kan dat een virus zijn ?

ikdraai windows98 en norton antievirus 2003 heb norton al gedraaid niets gevonden

meet iemand een oplossing

Schijf defragmenteren
Spy-ware draai Spybot
Is de HD niet te vol ?
allemaal mogelijkheden.

housecall heeft geen virussen kunnen ontdekken

schijf gisteren al defragmenteren
harde schijven zijn niet vol
adware gedraaid 4 spyware componenten gevonden en verwijdert

mischien nog meer dingen die ik kan proberen?

Kijk eens in de msconfig, of daar de verkenner geïnstalleerd staat als startup prog.

Sorry vergeten
start > uitvoeren > msconfig

Tabblad opstarten, als hij daar tussen staat. Vinkje uit zetten.
Gemakkelijker met regcleaner. Daar kun je hem ineens verwijderen.

pasenlin,

Je hebt waarschijnlijk geen virus.

Het feit dat je computer traag is staat los van het feit dat je internet traag is omdat dat 2 totaal verschillende dingen zijn.

Wat de traagheid van je computer betreft moet je dit doen:

1.Defragmenteer je pc in de veilige modus. Je komt in de veilige modus door op F8 te drukken bij het opstarten van je pc.

2. Ga naar start-uitvoeren-en type msconfig-ok-opstarten en vink alles uit behalve je virus scanner en je firewall.

3. Ga naar de map TEMP en verwijder alles wat daarin zit en leeg je prullenbak daarna.

Dan zal je probleem van de computer snelheid wel over zijn.

Wat betreft de snelheid van het internet zou ik maar hier mee beginnen:

En download de laatste definities van spybots en verwijder alles wat het vind. Je doet dat in spubots door naar "online" te gaan.

1. Zet je firewall uit en kijk dan of je probleem opgelost is. Zo ja, dan moet je je firewall ff anders configureren, of anders helemaal verwijderen en in de standaard instellingen houden.

2. Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

3. Als dit niet helpt, dan moet je dit doen: (Let op: doe dit alleen als je Windows 98/ME hebt) :

Je gaat naar start-uitvoeren en typt regedit bij openen, dan op ok.

Daarna ga je naar Hkey local machine, klikt op het plusje en dan wordt het een minnetje. Je doet hetzelfde met:system-current control set-services, daar heb je een map die winsock2 heet(let op:verwijder alleen de winsock2 en niet de winsock!). Daar klik je op en markeert hem, en die verwijder je d.m.v. "delete".
Daarna ga je naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerk. Je verwijderd daar TCP/IP van je netwerk kaart.
daarna klik je op toevoegen, dan komt een ander schermpje die protocol heet, dan weer "toevoegen"klikken.
Dan krijg je een ander scherm:Aan de linkerkant kies je voor microsoft(klik) en aan de rechterkant kies je voor TCP/IP(klik). je klikt op OK en daarna weer op OK en dan zegt de computer: de instellingen zijn pas van kracht als je je computer opstart> restart je computer

4. Als dat niet helpt, start-instellingen-configuratiescherm-netwerk en verwijder alles wat daarin staat. Laat alleen client voor microsoft netwerken daain staan -ok -ok en restart de pc. Je krijgt dan een wizzard. Volg de wizzard en installeer je netwerkkaart weer opnieuw en restart de pc weer opnieuw.

5. Als dat niet helpt ga dan naar Start-uitvoeren- type regsvr32 urlmon.dll, en klik ok.

6. Ga naar start-uitvoeren-winipcfg-ok en klik op alles vrijgeven-alles vernieuwen.

7. haal je adaptor van je modem uit de electriciteit doe hem na 5 minuten weer terug. Je modem reset zichzelf weer opnieuw.

Hopelijk is je probleem daarna wel opgelost. Zo niet laat het me dan even weten en dan wil ik ook weten welke versie windows je hebt en wat voor soort verbinding je hebt.

Je kunt hier checken wat je download snelheid is:

www.mordax.nl

Als je windows XP hebt, dan werkt die methode van winsock2 niet en dan moet je in plaats daarvan de sockfix gebruiken. DIe is vanaf hier te downloaden:

Bijlagen

iedereen bedankt voor zijn reactie .
ik kon niets meer iets terug zenden wandt toen ik dit op de helpmij zette kon ik nog op internet dag na de rand niet meer dus heb ik mijn C schijf maar geformat en verrek het werkte nog ook .
dus alles is weer goed snap er nog steeds niets van?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan