virus??

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar in mijn register vind ik die programmas niet

heb je ook de removal instrukties gelezen? en een hand matige update, van de virusscanner! als dit niet lukt kan je ook nog eens online scannen met www.housecall.nl maar ik denk dat dit niet nodig is?

Maar misschien wel,want houd je wel je up-to-date steedsupto date.

maar wat betekent dit dan:c:\WINDOWS\SYSTEM\IDE\1\0.dll.tcf . kan ik dat dll bestand gewoon ergens vandaan halen en vervangen of is dat niet nodig

Geplaatst door game-master
Maar misschien wel,want houd je wel je up-to-date steedsupto date.

Wat heb je aan zulke antwoorden?:rolleyes: Dat "misschien" weet de vraagsteller zelf ook wel.

Laatst bewerkt:
als ik hem daar check krijg ik als melding dat hij besmet is met BACKDOOR ASSASIN.20 maar niet hoe ik hem moet verwijderen

maar wat ik vreemd vind is dat geen andere scanner hem vind

nee dat schijnt wel te kloppen,dat staat ook bij symantec, maar, hij is wel te verwijderen hoor, je moet die link die ik gaf naar norton, maar even goed bekijken.
het is denk ik een assasin.B .

baldy,

Je kunt er 100% van uit gaan dat je besmet bent met de trojan.
Doe dit: start op in de veilige modus. Dat doe je door op F8 te tikken tijdens het opstarten van de pc

En ga naar:

c:\WINDOWS\SYSTEM\IDE\1

En verwijder daar het bestand 0.dll.tcf en leeg je prullenbak daarna.

Ga naar start-uitvoeren-regedit-ok en dan naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Kijk dan aan de rechterkant en kijk of daar 0.dll.tcf bij staat. Zo ja, verwijder hem dan ook in de veilige modus.

Restart de pc opnieuw.

Verwijder dan je virus scanner en installeer hem opnieuw. Doe een update om de laatste virus updates te krijgen en doe een volledige systeem scan daarna ermee.
Daar komt nog bij: Je hebt waarschijnlijk pccillin en die is niet zo goed als bijvoorbeeld Norton in het opsporen van trojans.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door saldos
baldy,

Je kunt er 100% van uit gaan dat je besmet bent met de trojan.
Doe dit: start op in de veilige modus. Dat doe je door op F8 te tikken tijdens het opstarten van de pc

En ga naar:

c:\WINDOWS\SYSTEM\IDE\1

En verwijder daar het bestand 0.dll.tcf en leeg je prullenbak daarna.

Ga naar start-uitvoeren-regedit-ok en dan naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Kijk dan aan de rechterkant en kijk of daar 0.dll.tcf bij staat. Zo ja, verwijder hem dan ook in de veilige modus.

Restart de pc opnieuw.

Verwijder dan je virus scanner en installeer hem opnieuw. Doe een update om de laatste virus updates te krijgen en doe een volledige systeem scan daarna ermee.
Daar komt nog bij: Je hebt waarschijnlijk pccillin en die is niet zo goed als bijvoorbeeld Norton in het opsporen van trojans.

bedankt saldos ik wist het verder ook niet!:thumb:

bedankt

bedankt saldos
ik heb het precies gedaan zoals je zei en nu is hij weg
bij het verwijderen van mijn virus scanner kreeg ik een lijst van wat hij gedaan had en daarin stond dat hij een bestand genaamd IDE.exe `geheald` had . hoord dat bestandje soms daarbij???

Ja Baldy. IDE.exe hoort er ook bij en is ook het virus. In feite mag je de gehele map IDE die in c:\WINDOWS\SYSTEM gewoon verwijderen.

En uiteraard graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan