virus ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Een vriend van me heeft bij het binnenhalen van mails plots een blauw scherm gekregen en pc heeft automatisch afgesloten en opniuew opgestard .
Zou dit een virus zijn ?
Hij heeft norton en XP.
Weet iemand hier iets meer over ?
Zijn pc doet nu raar

Een blauw scherm (blue screen of death) is meestal een fatal error in Windows. Waardoor Windows ook opnieuw opstart en je niet kunt lezen wat er op het scherm staat.
Maar daar staat wel de foutmelding.

Bokkie 77,
Wat moet er dan gebeuren indien het een fout is in Windows ? Hij is nu aan het scannen op housecall.

Daar kan je op voorhand niets van zeggen. Dat hangt toch écht af van de foutmelding.

Groetjes,
Bennie

Ik vraag mij trouwens af of Spybot nog "leeft" :
de laatste update (reffile) die werd uitgebracht, is al weer van 26 mei......................... :confused: (de langste tijd tussen 2 updates, -die ik mij kan herinneren- was 3 weken en daar zijn we nu inmiddels al een paar dagen overheen....................)

Adaware is sindsdien al een update of 5 verder waarvan de laatste vandaag nog.............

Laatst bewerkt:
claudine algoet,

Kijk even in je "event log" van windows XP. Daar staat namelijk welke foutmelding je kreeg en post die dan even op het forum.
Kreeg je een blauw echerm met fatal exception (fatale uitzondering) toevallig?

Zoals deze:

fatal exception

Er is een virus gevonden namelijk de jokes_girls exe.
Dit is ondertussen verwijderd maar ik heb een andere vraag gepost omdat outlook geblokkeerd zit.
Wil je even naar die vraag gaan kijken ?
Het is namelijk dringend en het zou zo vlug mogelijk moeten opgelost geraken.

claudine algoet, wat betreft joke virussen:

Dit is geen virus, maar een nepvirus en is niet schadelijk voor de computer:

Dit is wat symantec (Norton) erover schrijft:

This is a joke program. It is not a virus, worm, or Trojan, and it is not detected as such. By design, Symantec Security Response does not provide virus definitions to detect joke programs. Such programs are not malicious, and detecting them only leads to unnecessary virus alerts which could cause you to believe that you have run or received a dangerous program when you have not.

Dat is ook de reden dat de meeste virus scanners de joke virussen niet verwijderen.
De online virus scanners zoals www.housecall.nl doet dat wel, maar dat is beslist niet nodig en zaait onnodig paniek bij mensen.
Dus je mag een joke virus gewoon laten staan op je pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan