Virus ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Bebop

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
75
Ontvang dagelijks een aantal keren van de postmaster van Chello een bericht met een foutmelding waarin staat dat ik aan een mij onbekend iemand een bijlage genaamd cvk.eml zou hebben gestuurd. Sommige van die mensen heb ik een berichht gestuurd, ze weten echter van niets of de e-mail komt retour omdat het adres niet zou bestaan. Weet iemand wat dit is?
De laatste van Intepender zag er anders uit met onderstaande tekst.
" Network Associates WebShield SMTP V4.5 MR1a on ind-isa detected virus W32/Yaha.g@MM
in attachment unknown from <h.bonefaas@chello.nl> and it was Cleaned and Quarantined".
Die daarvoor met de eerder genoemde bijlage
"This message was created automatically by mail delivery software (Exim).
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients.
This is a permanent error. The following address(es) failed:g.ruyg@freeler.nl" HIER ZIT DUS DIE BIJLAGE BIJ.
Alles heb ik nageken, heb geen virus en het e-mailadres van freeler.nl is mij onbekend.
Hans
 
Kijk eens of er in de uitmap van je e-mailprogramma nog een mailtje staat dat verzonden wil worden. Mocht dit er staan verwijder het dan.
Verwijder je tijdelijke internet bestanden en voor het gemak je "gewone" tijdelijke bestanden. Doe dan eens een online scan met www.housecall.nl

Groeten Neleke
 
Hallo, Staat geen mail om te verzenden en die online virusscanner geeft aan 0 gevonden. Helpt dus niet.
Evev vrolijk er weer twee ontvangen, de adressen zijn mij volledig onbekend.
Vragen aan de postmaster van Chello geeft geen antwoord.
De laatste ontvangen met als bijlage ckv.eml en geen cvk.eml zo als ik schreef.
Hans
"This message was created automatically by mail delivery software (Exim).

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients.
This is a permanent error. The following address(es) failed:administratie@planet.nl

For further assistance, please contact < postmaster@chello.nl >
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.

Copy of your message, including all the headers is attached
 
Yaha.G is in staat om willekeurige adressen in het adressenboek van de besmette persoon als afzender te gebruiken.
Dus de kans is groot dat niet jij besmet bent, maar iemand die jouw adres op zijn computer heeft staan.

Hetgeen niet wegneemt dat het verstandig is om een online scan te doen, aangezien je ook kans loopt om als geadresseerde gebruikt te worden.

Groetjes,

Pieter
 
Mailwasher installeren en gewoon blacklisten, dan ben je er vanaf.

Mvg Sigma
 
Maar je maar geen zorgen Hans Bebop, want iedereen krijgt ze wel eens.
Je moet gewoon afwachten totdat die persoon die besmet is en die jou in zijn adresboek heeft in de gaten heeft dat hij besmet is en er wat aan gaat doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan