Virus???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, bestand staat in quarantaine. Ik laat er even een volledige systeemscan overheen gaan.
Maar nu mijn grootste vraag.

Hoe kom ik eraan?
Wat is het bestand op mijn desktop voor iets (waarschijnlijk niet het virus, al begon NAV toen te piepen).
 
Onveilige bijlage geopend? Vreemd dat Norton deze niet pakt, zit allang in de defs...voorbeeld-venster in OE wel uitgezet?
 
Gezina, hoe kan jij nou zeggen
Vreemd dat Norton deze niet pakt, zit allang in de defs
??? Hij pakt hem toch? Ik krijg toch een waarschuwing?

Ik gebruik Outlook XP en voorbeeldvenster staat aan. Maar ik heb geen mail gekregen met bijlage. Ik heb wel vakers iets gehad met virus maar dan kreeg ik een mail "norton anti virus heeft de bijlage ontschaddelijk gemaakt" oid.

En ik heb dus géén idee hoe dit kan :).

Saldos misschien... (of iemand anders;)).
 
Je zegt dat je geen mail hebt gekregen met een attachment, maar hoe komt het dan dat ZoneAlarmPro het bestand heeft hernoemt naar .zl9, doet ie toch alleen bij binnenkomende emails met een schadelijke extensie, zoals .exe, .vbs etc,etc.


Groetjes
 
Geplaatst door virtually
Je zegt dat je geen mail hebt gekregen met een attachment, maar hoe komt het dan dat ZoneAlarmPro het bestand heeft hernoemt naar .zl9, doet ie toch alleen bij binnenkomende emails met een schadelijke extensie, zoals .exe, .vbs etc,etc.


Groetjes

Weet ik niet, ik heb geeen idee. IK heb geen bijlage's gehad, laat staan op mijn desktop gezet. Ik ken de ZAP beveiliging, staat ook aan.


Geplaatst door Quasi3
Zo te zien is het geen .doc file, maar een .shs file (Scrap Object ) of eventueel een file met dubbele extensie en als je die dubbelklikt....:

http://www.europe.f-secure.com/v-descs/shs.shtml

Is toch waarschijnlijk als bijlage meegekomen?..

??
In jouw link staat: Current versions of Windows do not show the file extension "SHS" by default, even if you turn off "Hide known filetypes" setting in Explorer.

Maar ik zie ALLE extensies. Maar deze niet. "Document-knipsel English..." is alles.


Ik heb het bestand op mijn desktop ge-opend.
 
Owhja, volledige virusscan kan ik niet afmaken. Ik moet hem voortijdig stoppen omdat mijn processor anders te heet wordt.
 
Klopt want de ...... geven aan dat de bestandsnaam en extensie langer is dan wordt weergegeven.
Ook een methode om de echte extensie te verdoezelen.
 
Nee, dit is de volledige naam.

Als ik een bestand jkdsjksdjksdfsdhjhjsdhjaasdhsdksdhjsdhjshjshsfgsdfsdfghfhsfgh.txt noem en ik zeg "naam wijzigen" krijg ik de voledige naam te zien. Dat is hier niet het geval.
 
Je kunt het logfile van ZAP ff kijken, die houdt standaard bij welke acties(mailsafe) het heeft ondernomen.

Blijkbaar toch een email gehad met een attachment zonder dat je er erg in had..... hoe is het anders te verklaren dat ZAP actie onderneemt....

Groetjes
 
Geplaatst door virtually
Je kunt het logfile van ZAP ff kijken, die houdt standaard bij welke acties(mailsafe) het heeft ondernomen.

Blijkbaar toch een email gehad met een attachment zonder dat je er erg in had..... hoe is het anders te verklaren dat ZAP actie onderneemt....

Groetjes
Geen idee. Hoe zie ik de logs?

Ik ga lezen Pete1 :).
 
Het is toch verstandig je voorbeeld-venster uit te zetten, zo kan je meteen zien of er een bijlage aanhangt maar wordt nog niet geopend. Interessante link van Pete1 trouwens.
 
Aha. Maar ik heb NAV, ALLE bijlage's moeten langs mij voordat ze openen (kiezen openen of opslaan) en ik heb ZAP.

Ik vind het wel best. Kan ik namelijk meteen op de helpmijlinks klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan