virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ellendig :( maar wel een verstandig besluit, gewoon weer opnieuw en schoon beginnen.
Succes:thumb:

als ik nou straks opnieuw ben gestart,

wat voor programma''s zijn allemaal handig om te downloaden voo rbeveiliing....? ik heb norton 2004

don

Je hebt een goede firewall nodig Sygate if Zone-Alarm en verder zou ik Ad-aware downloaden http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/

Maar niets helpt wanneer je niet regelmatig update en je bijlagen van jouw onbekende mensen opent die virussen kunnen bevatten. Verder heb ik via mijn provider, een virusfilter. Die houdt veel tegen. Kost maar een paar euro per maand en het is redelijk goed dekkend.

blacksheep.

dat sygate... is dat een downloadable programma?
en is dat eventueel de enige optie? ik heb tiscali als provider, en ze zeiden dat er ook een firewall in de modem zat. Maar norton heeft toch ook via internet securitie een firewall... is dat niet goed genoeg dan?
ik heb de pc voor meerdere gebruikers staan. ook voor een kleiner jongetje (broertje), die heb ik nu altijd als gebruiker met restricties staan, ook in norton. Maar is het met zo een extra firewall dan niet zo dat als hij op internet gaat, dat er steeds vragen komen: weet u zeker dit en geeft u toestemming dat... bla die bla...?

don

Als er in je modem een firewall is geconfigureerd (dan is er sprake van een router) heb je eigenlijk geen firewall meer nodig. Maar aangezien het heel lastig is voor de meeste mensen om een router correct te benaderen nemen ze er er nog eentje bij om meer controle te hebben. De gratis versie van Zonealarm doet het uitstekend! en is zeer overzichtelijk in gebruik. Als je daarnaast een goede virusscanner gebruikt en die ook regelmatig, zoniet iedere dag update, en je gebruikt anti spyware (adaware en spybot&search) ben je goed en voldoende beschermd.

Een virusinfectie en spyware infectie blijft altijd mogelijk.

Oke,

dus even op een rijtje..

- norton heb ik.. ook live update vaak etc.
- adaware se weet ik te vinden download.. (verloopt niet?)
- moet ik dan ook nog spybot & search erbij? en zoja is dat een 30 dagen programma? en waar is dat eventueel te downloaden?
- zone alarm .. hetzelfde, is dat ook geen freeware, of moet ik dat kopen? en als het te downloaden is: waar?

alvast bedankt weer..

don

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan