virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.jillal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hallo, wie kan me helpen.
Norman heeft een virus gevonden en kan het niet repareren of in quarantaine plaatsen.
Nou weet ik niet wat ik allemaal moet vermelden, maar het is in de doc. and settings en er staat commercial: w 32/funweb A. Er staat ook iets bij van smileycentral.
Dat snap ik niet, want wanneer krijg je de melding van een virus?? Als je op een bepaalde site bent b.v ?
Of kan het dat de melding ook pas later komt. Want ik zou niet weten hoe ik eraan kom, maar nog belanrijker hoe kom ik eraf??
Zijn er andere progjes voor?
ben benieuwd naar antwoord, want het zit me niet lekker.
bij voorbaat dank:thumb:

Het plaatsen van een log is op zich een heel goed plan. Verwijder eerst even het virus:

1. ga naar de quarantainesectie van Norman en verwijder het bestand
2. schakel systeemherstel op alle schijven uit
3. start op in de veilige modus (F8)
4. scan je harde schijven met Ad-aware
5. scan alle harde schijven met Norman
6. er wordt geen virus gevonden
7. start opnieuw (normaal) op
8. schakel systeemherstel weer in voor alle schijven
9. plaats de log

Suc6!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
Het plaatsen van een log is op zich een heel goed plan. Verwijder eerst even het virus:

1. ga naar de quarantainesectie van Norman en verwijder het bestand
2. schakel systeemherstel op alle schijven uit
3. start op in de veilige modus (F8)
4. scan je harde schijven met Ad-aware
5. scan alle harde schijven met Norman
6. er wordt geen virus gevonden
7. start opnieuw (normaal) op
8. schakel systeemherstel weer in voor alle schijven
9. plaats de log

Suc6!

Ik kreeg de melding dat Norman het niet in quarantaine kan zetten.
Als ik naar dat schermpje ga staat er ook niets in.
dus ik heb opnieuw gescand en dan vermeld hij weer hetzelfde virus. Dus ik kan uw advies niet opvolgen

Noteer de locatie die Norman vermeldt en sla de stap van .......sectie over.
Als je in de veilige modus bent, verwijder dan handmatig (middels de verkenner) het bestand.
Volg alle andere stappen wel.

Nog twee andere opties voordat je mogelijk de stappen uitvoert:

Voer systeemherstel uit naar een datum van voor dat je besmet werd (voor zover je die datum weet) Na het herstel ben je het virus kwijt.

Lukt het vorenstaande niet en durf je de "stappen" niet uit te voeren, bel dan morgen om 09.00 uur : 023-7890222 (geef je postcode en je wordt met een technicus van Norman doorverbonden) Houdt naam en locatie van het virusbestand bij de hand.

hallo Pasja, eerst bedankt voor de snelle reactie.
Ik vind het echter allemaal een beetje akelig, ik heb weinig ervaring met de p.c. en wat je allemaal adviseert is niet niks.
Systeemherstel heb ik wel al eens gedaan, dit zou ik wel aandurven.
Maar hoe weet ik nou wanneer dat virus erin is gekomen, want dat kan er toch al langer zitten of niet?
Krijgt Norman het meteen door als er iets op je p.c. komt en krijg ik dan meteen de melding of hoe gaat dat??
Ik heb ook eens zitten kijken via doc. en settings en daar vond ik toch héél veel cookies, honderden.
Die kan ik toch zeker niet allemaal verwijderen?
Spybot vind niks en ik heb ook gescand met housecall antivirus en die feliciteerde me, omdat er niks was gevonden. Ik snap er niks van.
Als ik zit te lezen wat de mensen een problemen hebben gekregen met die virussen etc., krijg ik het toch benauwd, dus ik wil er toch vanaf.
Maar voor ik ga bellen wil ik het toch eerst met jullie hulp proberen.

Wat ik ook vreemd vind, is dat ik de laatste tijd heel vaak zo'n vervelend schermpje krijg van de internet explorer, waarop staat: Een schript gebruikt software (een activeX besturingselement) op deze pagina die is gemarkeerd als veilig voor het invoeren van scripts. Wilt u deze toestaan?
Dat is iets van de laatste tijd. Is dat wat nieuws of heeft dit misschien ook wat te maken met een virus?
Wie kan me dit vertellen? bij voorbaat dank :thumb:
groeten Annie

Je zal toch echt actie moeten ondernemen voordat je verder kunt............. stappenplan + uiteindelijk de log...........

hallo allemaal. help help help.
wie kan me verder helpen.
ik heb nu een nog groter probleem. ik heb de raad opgevolgd van Hendricus. via de link kwam ik op virushelp .nl en daar stond hoe ik het w32 kon verwijderen. Ik heb precies gedaan wat er staat en extra goed opgelet dat ik niks verkeerds deed.
Ik heb eerst de optie systeem herstellen uitgezet en in de veilige modus dan het virus verwijderd.
Daarna moest ik opnieuw opstarten en toen had ik een probleem, hij start n.l gewoon op t/m het wachtwoord.
Als ik dan op enter druk, komt mijn bureaublad enkele seconden tevoorschijn, maar hij start niet door.
Hij sluit af met het windows muziekje en er komt weer de pagina, waar ik mijn wachtwoord moet invullen.
ik heb ook geprobeerd op de gast, maar dat lukt ook niet. Ook opstarten in de veilige modus, hetzelfde probleem. Ik dacht dan ga ik maar systeem herstellen ,maar die optie heb ik toch moeten uitzetten en kon hem nog niet terug aan zetten.
ik ben nou echt radeloos. ik zit bij iemand anders op de p.c. en kom morgen avond weer hier terug , in de hoop,dat iemand me verder kan helpen met een goeie tip en aanwijzingen. Of misschien kan ik via een telefoonnr. geholpen worden???
Ik wil het zelf oplossen want ik wil niet zomaar iedereen aan de p.c laten die zegt, breng hem maar, ik maak het wel. Ik vertrouw dat niet, dus please, please, help mij s.v.p uit de problemen. ik word er gek van.
Ik snap ook niet hoe ik eraan kom, ik msn nooit.
maar belangrijk is dat ik ervan af kom.
alvast bedankt :( :( :(
groetjes Annie

hallo pasja, had ik maar gewoon systeemherstel gedaan, maar dan ben je wel alles kwijt toch, daarom heb ik het op deze manier gedaan, die toch ook op jouw manier leek, alleen dat zoeken met de verkenner wat jij zei, lukte me niet helemaal.
en nou kan ik de systeemherstel ook niet meer aanzetten of weet jij een andere manier om op mijn bureaublad te komen??
Ik zei nog wel tegen jou dat ik het niet zo goed aandurfde, maar hopelijk kunnen jullie me hier verder helpen.
ik heb de userunit32.exe verwijderd, zoals beschreven op virushelp.nl
het lijkt echter of mijn instellingen verloren zijn, omdat hij niet doorstart. het maakt me radeloos.
Ik wacht maar eens af. ik kan niet anders.
groeten Annie:confused: :confused: :confused:

Vraag heb je dit volledig vewijderd? "Userinit"="userinit32.exe"

Dit moet blijven staan "Userinit"=

En deze shell = system map\Explore.exe

Moet er zo in staan shell = Explorer.exe

Hallo bandit

Inderdaad heb ik dit volledig verwijderd.
Zo heb ik het ook begrepen, op de beschrijving.
En dat andere wat je zegt, over systeem map,daar heb ik niet naar gekeken, stond ook niks van erop.
Ik heb alleen dat gedaan wat stond op virushelp.nl
ik was veel te bang dat ik wat verkeerd deed, ik ben maar een leek. Dat zie je nou wel, dat ik dat fout heb gedaan.
Maar wat kan ik er nou nog aan doen????
Hopelijk kan ik het zelf nog verhelpen.
Straks kom ik nogmaals hier terug om te kijken naar antwoord. please.
alvast bedankt voor de reactie :thumb: :thumb:
groeten Annie

Als je een reserve kopie van het register hebt gemaakt, die eerst terug zetten.en dan over nieuw beginnen.
Anders de regels weer zo invullen zoals staat beschreven.
Hier onder staat ook er over beschreven.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=204113

Andere manier maar dat is een beslissing die je ook kunt nemen!?
Gegevens die bewaard moeten blijven backuppen ,en een schone installatie doen!

hallo Bandit, je zegt de regels weer zo invullen , zoals ze stonden, maar kun je me dan ook vertellen hoe ik de p.c. kan doorstarten. Hij stopt n.l nadat ik mijn wachtwoord heb ingevuld.
Ik kan niet veel meer, ook niet via de veilige modus.
ik geloof niet dat ik een kopie heb van het register.
zou ik dat dan zelf gemaakt moeten hebben of zit dat bij de papieren van de p.c.
En eerst backuppen, dan moet ik toch ook eerst doorstarten?? of kan dat ook op een andere manier?
En bedoel je dan met de master c.d.??
Zó drastisch??

Even een vraag wat is het voor computer merk en type, en welk besturings systeem staat er op?

hallo Bandit, ik ben er weer, ik ben helemaal opnieuw
begonnen. moet nog alles terug downloaden. Ben dus alles kwijt. maar nu nog een vraag. ik heb altijd met incredimale gewerkt en wil deze ook weer opnieuw erop zettten. Maar dat virus wat ik had zit in een mail ,die toch bewaard blijven?
als ik nou die incredimale opnieuw erop zet, is die mail er dan ook nog of is dat ook allemaal weg?
Niet dat ik er dan weer mee te maken krijg.
En dan nog wat, je vroeg me of ik een reserve kopie had van het register, dat wil ik nu dus wel maken , maar hoe doe ik dat?
Als je me deze 2 vragen kan beantwoorden ben ik alweer geholpen.
Bedankt alvast en de groeten Annie

Het register.
Ga via Start / uivoeren vuldaar in REGEDIT enter ga naar Bestand, Exporteren eerst een register bestand aan te maken met de extensie Naam.reg. U kunt deze later heel makkelijk weer importeren op dezelfde wijze of door op dit bestandje te dubbelklikken in de Windows Verkenner en te bevestigen met twee maal ENTER.
Incredimale.
Ikzelf werk niet daarmee,maar zou het er nieuw opzetten,zorg wel eerst dat je vires scanner is bij gewerkt,en er ook Ad-Aware en Spyboth en Bijv Zonnealarm heb draaien en niet te vergeten Spywareblaster.

Kun je me even een goeie virusscanner adviseren die ik snel kan downloaden. ik heb wel al net zone alarm erop gezet. Ik ben er druk mee.
van dat register ga ik nog wel eens proberen als ik helemaal klaar ben . toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan