Virus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Hallo allemaal.

Momenteel ervaart mijn zwager het volgende probleem: bij "Documents and settings" heb je drie users:
default user, all users en "je eigen"-user (hiermee bedoel ik je eigen documents and settings). Het vreemde is dat deze laatste nu constant veranderd in (000), dus die eigen naam veranderd steeds in die (000) en dat zie je gewoon gebeuren!
Ik verzin dit echt niet en ben serieus. Mijn zwager heeft Limewire geinstalleerd en het pad waar hij gedownloade bestanden heen wil sturen werkt dus niet.
Ik weet dat dit heel raar is maar het is echt zo. Dit kan toch niet anders dan een infectie zijn? Wie kan hulp bieden?

Ik weet alleen dat dit wel eens vaker gebeurt en dat je er niet van moet schrikken, het is niet echt een infectie. Maar je moet gewoon de opslagplaats van Limewire gedownloade bestanden wijzigen.
Als je echter die 000 niet leuk vind staan kun je het volgens mij gewoon wijzigen......
Let wel op!
Als je hem weer terugzet op naam van jezelf (van wie de map dus oorspronkelijk was, bijvoorbeeld Piet, en hij heet nu 000 en je wijzigt dat weer in Piert, dan moet je wel zorgen dat programma's in plaats van locaties van mappen en bestanden weer:....and settings/Piet/...... worden i.p.v. ...and settings/000/....
Misschien onduidelijk, vragen zijn daarom welkom

Bedankt voor je antwoord, maar......
die Piet veranderd in (000) en dan weer in Piet etc.etc.
Dit is gewoon te zien in Verkenner! Je ziet "hem" steeds veranderen, om de paar seconden.
Lijkt me niet goed, toch?

Bedankt voor je antwoord, maar......
die Piet veranderd in (000) en dan weer in Piet etc.etc.
Dit is gewoon te zien in Verkenner! Je ziet "hem" steeds veranderen, om de paar seconden.
Lijkt me niet goed, toch?
Heb verder geen andere oplossingen in mijn hoofd zitten op het moment, sorry.

Trouwens, je hebt toch nog niet gecontroleerd op virussen etc..., ofwel?

Jawel, tenminste, ik gebruik het zelf ook:p

Avg is, goed, maar niet zozeer tegen spyware.
Je specifieke probleem ken ik ik niet, maar klinkt inderdaad naar spyware o.i.d.
Mogelijk vindt superantispyware iets.
Scan het liefst in de veilige modus.
Of een online scan, b.v. van kaspersky.
Helpt dat niet dan helpt het volgen van deze stappen mogelijk.
mvg leo

als ik dit onderwerp bekijk geeft eset smart security mij een melding dat hij een trojan heeft voorkomen door de verbinding af te breken. wel heel erg raar (dus dit en dat). scan je systeem met eset smart security of nod32 en counterspy

als ik dit onderwerp bekijk geeft eset smart security mij een melding dat hij een trojan heeft voorkomen door de verbinding af te breken. wel heel erg raar (dus dit en dat). scan je systeem met eset smart security of nod32 en counterspy

Bedoel je dat het bekijken van dit onderwerp, dus helpmij die melding geeft?
Dat zou niet best zijn,
Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat je een besmetting kan overbrengen via een topic
Ikzelf heb bullguard en die geeft die melding niet.
Wel heb ik in het verleden firewall waarschuwingen van bullguard gehad, maar dat had met de instellingen te maken.
Helpmij maakt terug contact en dat werd soms als een netwerk aanval gezien.
mvg Leo

Hier een antwoord van NOD32 zelf:
De exacte oorzaak is nog niet gevonden, maar het betreft in ieder geval geen virus.

Onderstaande is een reactie van de support afdeling van NOD32.
Het lijkt er zeer sterk op dat NOD32 reageert op een string/reeks in de URL. De kans op deze toevalstreffer is erg klein.
Wij wachten op het moment dat Eset een mogelijkheid heeft gevonden de detectie-string zodanig om te buigen dat in voorkomende gevallen wel het virus onderschept wordt, maar niet de URL(s) onterecht aanmerkt. Ondertussen zullen wij navraag doen en u zo spoedig mogelijk berichten.

Het topic is gekopieerd en weer toegankelijk gemaakt: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=354351

Deze veroorzaakt geen virus melding. ;)
bron:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=351974

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan