Virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jericho

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2006
Als ik ga scannen met NOD32 krijg ik het volgende in het begin:
een variant van win32/adware.virtumonde.nbc applicatie gevonden in het werkgeheugen. Infectie van het systeemgeheugen komt van bestand C:/Windows/system32/jkkHwxvT.dll
Heeft iemand enig idee wat dit is en wat ik er aan kan doen?

Beschrijving:

VirtuMonde is een adwareprogramma dat uw surfgedrag volgt en dan pop-upreclames download en weergeeft. Virtumonde heeft het vermogen om zichzelf, iedere keer dat u probeert het proces te beëindigen en de bestanden te verwijderen, te reproduceren. Virtumonde koppelt de DLL die het creëert aan het systeemproces explorer.exe. Door dit te doen wordt het gevestigd in het geheugen en controleert of Virtumonde momenteel loopt. Als die niet het geval is wordt Virtumonde opnieuw opgestart.
De grootste zorg over VirtuMonde is dat het reclame weergeeft op uw scherm. Deze advertenties kunnen diverse vormen aannemen, zoals pop-ups, pop-unders, banners of koppelingen die ingebouwd zijn in webpagina‘s of delen van de Windows interface.
Normaalgesproken verstoren deze VirtuMonde advertenties uw surfgewoontes en vertragen uw normale computeractiviteiten.

Het is dus adware... dus lastig maar niet gevaarlijk...
Mogelijk elimineert NOD het bij opnieuw opstarten, gebruik anders een removal tool...
bijvoorbeeld deze: http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-9nl.html

Bedankt voor de antwoorden, na het draaien van superantispyware en het daarna scannen van NOD32 krijg ik nog steeds dit bericht:
een variant van Win32/Adware.Virtumonde.NBC applicatie gevonden in het werkgeheugen. Dit bestand kan verwijderd worden. Maak een backup van uw data voordat het bestand geschoond wordt. Geen aktie mogelijk zolang het bestand in het geheugen is. Klik Verlaten om verder te gaan en schoon alle lokale schijven. Infectie in het systeemgeheugen komt van bestand C:\WINDOWS\system32\jkkHwxvT.dll.
Weet iemand hoe ik dit wel kan verwijderen?

Kan iemand me nog helpen? Ik blijf maar schermen van NOD32 houden dat het in het systeem zit en dat houd ik ook na het scannen met Superantispyware.... Ook sommige internetsites openen niet meer.

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan