Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hallo,

Ik heb sinds kort een programma (faishua.exe of zoiets...) en dat heb ik NIET zelf geinstalleerd.
ik wist er dus ook niks van maar na een tijdje kwam de melding dat sshasn21.dll niet geladen kon worden.
Ik dus maar even kijken welk programma een of ander vage dll laad en toen zag ik:
Fph.exe
faqua.exe
faishua.exe
vanaf dat moment krijg ik om de circa 5 seconden een best wel iritante pop-up met onzin...
ik heb toen faqua.exe zelf verwijderd (Mcafee virus beveiliging ziet het niet als virus)

En ja, sshasn21.dll is een deel van een virus.
google het maar, er staat dat het geinstalleerd word als Adobe plug-in maar het is een virus dat o.a.
je pc traag maakt door proccesen te starten die kopies van zichzelf maken en starten...
internet pop-ups start
anti-virus blokeerd/stopt/misleid
zijn eigen anti-virus kopie maakt en doet alsof je echte anti-virus een virus is waarna hij dat verwijdert...

ik heb nu snel Norton 360 geinstaleerd (Mcafee werkt niet meer) maar die scant nu voor de 4de keer en heeft nog niks...

weet iemand hier hoe ik die iritante virussen kan verwijderen?

Laatst bewerkt:
Alle niet terzake doende reacties verwijderd. De TS vraagt om geholpen te worden. Hij/zij vraagt niet welke antivirus jullie hebben.

maar dat is dus het probleem:
Ik heb Norton 360 en Mcafee...
Ik heb geen anti virus nodig,
Ik zou graag dat virus kunnen verwijderen.

EDIT:@huijb: dank u, nu weet ik tenminste dat mijn vraag begrijpbaar is...
begon al te twijfelen of ik nu zo raar schreef...(bedoel ik echt niks mee)

Laatst bewerkt:
Ten eerste is het niet verstandig om twee antivirus scanners te hebben. Dit zal nadelig werken. Advies is, verwijder een van de twee.

Wat betreft je vraagstelling, vriendelijk is anders.

Ten eerste is het niet verstandig om twee antivirus scanners te hebben. Dit zal nadelig werken. Advies is, verwijder een van de twee.

Wat betreft je vraagstelling, vriendelijk is anders.

mijn excuses voor mijn taalgebruik, heb alles aangepast tot wat ik denk dat wel netjes is :)

Ik heb nu Mcafee verwijderd, Norton kwam direct met de melding dat mijn Firewall uit stond en dat hij hem wou aanzetten (direct gedaan, wil niet nog meer van deze gevallen...)

Dus ik heb nu nog Norton 360 (Legaal, niet gecrackt en Up-to-date)
En nog steeds dat virus...

Laat Norton eens je computer scannen, volledige scan.

Laat Norton eens je computer scannen, volledige scan.

Staat in 1ste bericht:

ik heb nu snel Norton 360 geinstaleerd (Mcafee werkt niet meer) maar die scant nu voor de 4de keer en heeft nog niks...[/QUOTE zei:
nu voor de 5de keer volledig scannen (norton moet het een keer zien...) maar nog steeds niks.:( (heb ik een keer anti virus gekocht, kom ik dit virus tegen...

In het 1e bericht had je nog twee virusscanners op je computer staan, nu niet. Loop ook dit even door
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661

Ik had Norton al geinstalleerd maar ik heb het er gewoon bijgezet.
Ik heb ge-googled naar sshnas21.dll en daar een heleboel gevonden over dat het een virus is...

heb na nog langer googlen een c++ script gevonden wat lijkt op het bekende unlocker.
en dat gebruikt in een .jar file (java executable)

En daarmee heb ik alles behalve sshnas21.dll kunnen verwijderen.

Nou maak ik wel eens een programma (mediaplayer, cd player, internet browser)
en daar moet de .dll altijd in dezelfde map als het .exe bestandje zitten maar hij zit er niet:confused:
Ik moet nu dus die ssnhas21.dll traceren zodat ik norton erop kan richten...
(en ja, ik maak regelmatig back-ups en weet redelijk wat ik wel en niet verwijder dankzij mijn systeembeheer opleiding (ik weet dat dit of-topic is maar wil vragen daarover voor zijn))

Nu dus, weet iemand hoe je een sshnas21.dll traceert?

PS: wat ik dus zeg is dat ik Mcafee had, Norton installeerde en op advies van huijb Mcafee eraf heb gegooid... (topic geschiedenis)

Laatst bewerkt:
heb mijn pc opnieuw opgestart en:
weer de melding dat sshnas21.dll niet kon worden geladen...
maar nu wel de melding dat dit de 15de keer is en ik een rapport kon verzenden.
heb dit gedaan en kreeg eindelijk te horen dat hij in de map:
C:\Windows\system32\sshnas21.dll
hier heb ik norton op gericht en die heeft het niet gezien...
(begin te denken dat Mcafee dat al had gedaan waardoor het virus dat onderdeel miste en die melding kwam...)
Alle zooi en virussen zijn blijkbaar weg maar er is nog iets wat het virus wil starten.
Nou is er geen enkel procces wat dat kan zijn aangezien alle proccesen niks met dat virus hebben te maken...
Wat mij lijkt is dat iets de .dll start en die het virus start...
(Weer even ge-googled en:
Het virus start 2 proccesen, die starten elk weer 2 en die weer etc.
Daardoor word de pc traag...)
Dus er is nog steeds iets wat een virus wil starten...
Hoe vind je iets wat een niet meer bestaand bestand wil openen?

ik heb ze allebei geinstaleerd maar;
Zoals (helaas) wel vaker gebeurt met Vista 64 BITS;
De meldding

mbam.exe werkt niet meer...
er word naar oplossingen gezocht...

(Dit doet mijn 64BITS pc bij bijna alles...)
(ook super anti spyware die "leuke:evil:" melding...)

Ben bezig Windows 7 64 BITS te krijgen maar dat is een ander Helpmij topic...

Kortom: deze software word niet meer ondersteund door de pc die ik heb...

Hallo,

Ik heb op internet wat gevonden waarmee je alle verbindingen, proccesen en andere dingen kunt traceren.
Hiermee heb ik (na zeker 3 uur compatibilytijds modus aanpassen...) de bestanden van het virus gevonden;

Runddll32.exe (deze was aangepast en starte steeds het virus... het .exe tje was nu 0KB en dat klopt niet echt)
sshnas21.dll
Fph.exe
Faisqua.exe

Deze bestanden zorgen dat je pc héél sloom word en ze openen elke (circa) 3 minuten een internet scherm met reclame...

Ik heb alle bestanden in een vergrendelde .rar gezet met File-lock (blokeerd alles in dezeflde map.) en sindsdien geen problemen meer!
Norton werkt de komende 336 dagen nog prima en daarna krijg ik een gratis verlenging dus daarmee kan ik de volgende 2 jaar nog wel mee vooruit.

Ik ben nog aan het testen of deze bestanden andere functies hadden behalve dat virus, maar als blijkt dat ze niet andere programma's helpen of aansturen (Legaal) dan zal ik een .exe tje maken die ze verwijderd aangezien ik nog 2 pc's heb staan met de zelfde zooi.

Als die ook laten zien dat dit GOED werkt zonder bij-effecten zal ik het online zetten.
Ik test het dus op;
PC 1 = Vista (64 BITS) / Kubuntu
PC 2= XP (32 BITS)
PC 3= Windows 3.0 / Ms-dos* / Windows 7
(*Ja ik weet dat dat hopeloos oud is...maar het werkt prima en is toch een grappige OS.)

Bedankt!

Laatst bewerkt:
ik heb nu windows 7!
die heeft ALLE docs naar de map: windows.old verplaatst en via het register ALLE .exe bestanden ontoegangkelijk gemaakt.
Dat wil zeggen dat ik die wel kán starten door in eigenschappen blokering op te heffen maar dat ALLE andere bronnen het niet kunnen starten.
Kortom: virus uitgeschakeld!

Bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan