virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zonville1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Beste leden

ik heb een probleem gisteren om 20:00 uur achter de comp gezetten kom om 01:30 thuis
comp uit, deze stond nog gewoon aan toen ik weg ging ,weer gestart geen beeld kan dus ook niet zien wat er loos is kan doen wat ik wil maar geen beeld meer nou kreeg ik van de week een mail dat er een nieuw virus is dat je root vernield en zorgd dat je geen beeld meer hebt weten jullie hier van
ik kan dus ook niet zien dat ik opstart van een andere lokatie bv cd rom.ik krijg op het scherm de melding dat hij in de slaapstand staat is dit het virus of is er wat anders aan de hand .
ik schrijf dit vanaf mij laptop het probleem zit is de desktop comp.

Laatst bewerkt:
Dus als je opstart zie je ook geen bootscreen meer? Lijkt mij dan eerder dat de videokaart niet (goed) meer werkt.

Die virussen waar via e-mail voor gewaarschuwd zijn in 99% van de gevallen hoaxes (onzin). "CNN heeft dit en dat gezegd, iedereen in gevaar blablabla"

dankje

Dus als je opstart zie je ook geen bootscreen meer? Lijkt mij dan eerder dat de videokaart niet (goed) meer werkt.

Die virussen waar via e-mail voor gewaarschuwd zijn in 99% van de gevallen hoaxes (onzin). "CNN heeft dit en dat gezegd, iedereen in gevaar blablabla"

dank je wel voor de reactie ga nu het eea onderzoeken

Ger

virus (videokaart)

Ik zie inderdaad geen boot scherm ,vraag al zou er een virus actief zijn dan moet je altijd nog een boot scherm zien .

Ger

Bijna alle virussen zijn Windows virussen, er zijn wel virussen die bijvoorbeeld je boot-sector infecteren maar dat is niet heel erg waarschijnlijk.

Het makkelijkst te testen is ook of de videokaart het bij een ander doet, of een andere videokaart in jouw pc. Mocht je geen uitwijkmogelijkheden hebben, dan is het het goedkoopste om een heel simpele videokaart van een paar tientjes te kopen.
Wellicht kan je het zelfs nog overleggen met de winkel. Zodat als het niet de oplossing brengt je de kaart kan terugbrengen.

Zonder beeld kan je sowieso weinig, dus blijft lastig.
Want om bijvoorbeeld gebruik te maken van een anti-virus boot-cd (Dr. Web, Kaspersky etc.) zal je toch ook beeld moeten hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan