virus...

Status
Niet open voor verdere reacties.

woellie123

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Berichten
223
Hallo,
Ik zit met een probleem...
Ik heb een virus gekregen...
Ik was een black ops mp crack voor offline aan het downloaden (WEET HET IS ILLEGAAL!)
pakte het rar bestand uit, Avira zei dat het een virus was, map verwijderd, op de hoop dat ie weg was... maar nee, ik krijg een raar muziekje op de achtergrond. Gelijk pc herstart.
Krijg nog voordat windows volledig is opgestart een geluidje, naar een tijdje komt er een bericht dat internet explorer niet de standaardbrowser is. (gebruik Firefox).
Heb in de appdata\roaming een bestand verwijderd (.exe, weet niet meer welke) en daarvan het proces beëindigd. Heb jgh.exe beëindigd.
Virus is ook op m'n externe harde schijf geinstalleerd, krijg overal snelkoppelingen naar de goede mappen, maar andere rare files erbij, heb die verwijderd en krijg errors dat

WORD VERVOLGD PC HERSTARTEN DOOR RARE MUZIEK!!!!
 
zet je vraag op NUCIA site met een hijackthis logje
of scan eens met MBAM,maar dat zal je wel niet lukken zo te lezen
ik zou een volledig nieuwe installatie van windows doen
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik snap het niet helemaal van nucia site met een hijackthis logje
Maar ik weet al meer: jgk.exe jfk.exe jjiimyb.exe zitten op m'n pc te spooken....
Steeds beëndigen maar snel komt het terug, ik zal even naar mbam zoeken...
 
Installeer MBam.
Start eens op in Veilige Modus zonder netwerkondersteuning.
Zet een herstelpunt terug van voor die "rommel" en scan daarna met MBam.

Hoe is het dan?
 
Hallo,
Ik ben op dit moment 2 scans aan het uitvoeren van Avira, m'n vriend download voor mij op dit moment even avg free, laat ik ook scannen, start dan in save mode op en doe dan mbam, alvast bedankt!
 
Je kan geen 2 virusscanners tegelijk op je pc hebben geïnstalleerd.
Wil je andere? Dan zal je de eerste moeten verwijderen.
Wel kan je een tweede online laten scannen.
 
Hallo,
Ik ben op dit moment 2 scans aan het uitvoeren van Avira, m'n vriend download voor mij op dit moment even avg free, laat ik ook scannen, start dan in save mode op en doe dan mbam, alvast bedankt!
Het heeft weinig zin om virusscanners te nemen wanneer het gaat om spyware..
Een kat die jaagt op een muis, gaat ook niet jagen op een hond..

Oplossing:
- MBAM
- Je eigen virusscanner..
- Nucia.eu => HJT-logje => Analyse => Rootkits, spyware, trojans en eventuele virussen.
 
Hallo,
Zover ik nu weet is de virus uit m'n computer. (4 scans uitgevoerd, avg 2x, avira 2x) Avg heeft er in totaal 3 uitgehaald en Avira 2.
Avg heeft ook jjiimyb.exe is gelukkig verwijderd en die andere files stonden in de temp, heb ik ook verwijderd...
Maar nu: op mijn externe harde schijf stonden nieuwe mappen:
RECYCLER
$RECYCLE.BIN
msdownload.tmp en
System Volume Information..
Heb ik die op een andere pc verwijderd (achteraf niet slim) en toen kon ik m'n externe hdd niet meer openen (er staan snelkoppelingen in en dan opent ie wel het goede) Met recuva alles teruggehaald, en externe hdd werkt weer. Maar nu: Doordat dus blijkbaar op m'n externe hdd ook die virus stond staat ie nu ook op de andere pc...
Backuppen gaat moeilijk aangezien die virus zich overal op installeert.
Op de andere pc ook weer die files verwijderd en is nu bezig met een scan... Hoe kan ik op m'n externe hdd van de files afkomen zonder dat die virus weer installeert? (heb evt. nog oude laptops ter beschikking om het uit te proberen.)
En hoe kan ik nu die files van die andere pc backuppen?
M'n eigen files stuur ik nu door naar m'n vriend. Zet windows er daarna weer opnieuw op op de hoop dat alles dan goed is...
Maar hoe die files te backuppen (aangezien daar veel meer op staat, school dingen enz.)
Alvast bedankt!
 
Hallo,
Zover ik nu weet is de virus uit m'n computer. (4 scans uitgevoerd, avg 2x, avira 2x) Avg heeft er in totaal 3 uitgehaald en Avira 2.
Avg heeft ook jjiimyb.exe is gelukkig verwijderd en die andere files stonden in de temp, heb ik ook verwijderd...
Maar nu: op mijn externe harde schijf stonden nieuwe mappen:
RECYCLER
$RECYCLE.BIN
msdownload.tmp en
System Volume Information..
Heb ik die op een andere pc verwijderd (achteraf niet slim) en toen kon ik m'n externe hdd niet meer openen (er staan snelkoppelingen in en dan opent ie wel het goede) Met recuva alles teruggehaald, en externe hdd werkt weer. Maar nu: Doordat dus blijkbaar op m'n externe hdd ook die virus stond staat ie nu ook op de andere pc...
Backuppen gaat moeilijk aangezien die virus zich overal op installeert.
Op de andere pc ook weer die files verwijderd en is nu bezig met een scan... Hoe kan ik op m'n externe hdd van de files afkomen zonder dat die virus weer installeert? (heb evt. nog oude laptops ter beschikking om het uit te proberen.)
En hoe kan ik nu die files van die andere pc backuppen?
M'n eigen files stuur ik nu door naar m'n vriend. Zet windows er daarna weer opnieuw op op de hoop dat alles dan goed is...
Maar hoe die files te backuppen (aangezien daar veel meer op staat, school dingen enz.)
Alvast bedankt!

Backup is mogelijk met een Boot CD zoals Hiren's boot CD (die heeft Mini XP aan boord) of Ubuntu (Linux).
 
Hallo,
Bedankt voor de tip.
Maar nog steeds heb ik een probleem met mijn externe hdd...
Ik heb Flash DisInfector gedownload en uitgevoerd, maar dan kan ik bij geen enkel bestand meer. Ben nu dus (op een oude laptop) met recuva de bestanden aan het terughalen...
Het zit 'm dus waarschijnlijk in de mappen RECYCLER, $RECYCLE.BIN, msdownload.tmp en System Volume Information. Deze mappen waren eerder nooit te zien.
Maar: op mijn externe hdd zijn alle mappen snelkoppelingen, als ik bij het doel kijk staat daar dat ie naar de system32 verwijst...
Iemand een idee? Er staan namelijk bestanden op die ik niet graag kwijt wil...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan