Virus???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleapps

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Mijn laptop doet het sinds kort niet meer. Iedere keer als ik hem opstart krijg ik dit scherm te zien:
[smallimg]http://dl.dropbox.com/u/42142198/2011-12-29%2010.22.47.jpg[/smallimg]
Het gekke is dat ik na ongeveer 20 seconden wel gewoon het opstartdeuntje van windows hoor. En ook raar is dat als ik op het pijlje naar boven of onder druk dat het patroon van dat rare plaatje verandert. Als ik op CTR Alt Delete druk dan wordt alles even zwart en gaat het daarna weer terug naar dat rare scherm.

Is dit misschien een virus? Of is er misschien iets anders kapot? Kan ik dit zelf herstellen en kost dit herstellen veel geld?

Alvast bedankt,

Jelle

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dat is geen virus maar je Videokaart van je laptop is kapot.
Als je nog garantie hebt zou ik er mee terug gaan waar je hem gekocht hebt.

Hallo

Of is er misschien iets anders kapot?

Dit is heel duidelijk een gebarsten scherm .... kun je goed zien rechterzijde v/h t.f.t. paneel

Kan ik dit zelf herstellen en kost dit herstellen veel geld?

Hier is geen zinnig antwoord op te geven , omdat ik niet weet hoe handig je bent , en je geen merk/typenr/etc .... van deze laptop vermeld.

Probeer wel of deze laptop nog korrekt beeld geeft d.m.v. een extern aangesloten scherm.

Peter

Laatst bewerkt:
Nee dat is geen virus maar je Videokaart van je laptop is kapot.
Als je nog garantie hebt zou ik er mee terug gaan waar je hem gekocht hebt.

Garantie is sinds 2 weken verlopen :( Kan ik ergens een nieuwe videokaart kopen en hoeveel kost dit?

Nee je kunt niet zo maar een nieuwe videokaart kopen in je laptop zetten.
Ff een vraag, als je de laptop als ie uit staat en dan aan doet zie je dan het logo van je merk laptop wel?

Hallo

Of is er misschien iets anders kapot?

Dit is heel duidelijk een gebarsten scherm .... kun je goed zien rechterzijde v/h t.f.t. paneel

Kan ik dit zelf herstellen en kost dit herstellen veel geld?

Hier is geen zinnig antwoord op te geven , omdat ik niet weet hoe handig je bent , en je geen merk/typenr/etc .... van deze laptop vermeld.

Peter

Het is echt geen gebarsten scherm. Als ik er met mijn vinger overheen ga dan voel ik helemaal niets. En het is van de een op de andere dag gebeurd zonder dat iemand er heeft aangezeten...

Nee je kunt niet zo maar een nieuwe videokaart kopen in je laptop zetten.
Ff een vraag, als je de laptop als ie uit staat en dan aan doet zie je dan het logo van je merk laptop wel?

Nee dat zie ik ook niet. Ik krijg meteen dit scherm te zien.
Maar ik moet hem dus laten repareren??? Hoeveel zou dit kosten? Het is trouwens een dell inspiron

Het scherm zelf hoeft niet gebarsten te zijn, maar kennelijk is er binnen in het scherm duidelijk wat beschadigt.

En hoe zou dit dan gebeurd zijn??

Kennelijk toch op een bepaald punt van het scherm een druk geweest.

En is dit nog te herstellen of moet ik een nieuwe kopen?

ziet er inderdaad uit als een gebarsten scherm Voorbeelden
ik heb dit ook ooit gehad heb toen een 2e hands kapotte laptop gekochtvan hetzelfde type met een werkend scherm en hem verwisselt enige handigheid is wel vereist

Het scherm is zoals Crash al aangeeft intern gebarsten.
Het scherm is te vervangen, maar is dat de overweging waard vanwege de kosten.

Een scherm is als het goed is verkrijgbaar op www.replacedirect.nl

Ik denk dat het wel een gebarsten scherm is. Redelijk dure grap, een scherm vervangen.

daarom kan je beter zoeken naar een kapotte laptop van hetzelfde type is vaak goedkoper als een scherm ik had mijn scherm gekocht voor 15 euro terwijl hij op veel sites stond voor 120 gewoon marktplaats etc afzoeken .

Hallo

Hoeveel zou dit kosten? Het is trouwens een dell inspiron.

Typenr ??

Peter

het is een inspiron N5030

Is het trouwens makkelijk om er een nieuw scherm in te zetten??

Voor mij valt dat mee. Is het voor een automonteur makkelijk om een auto te maken? Ik denk het wel. Voor mij is dat niet het geval.

Hallo

Er zijn genoeg tutorials terug te vinden op internet om u een idee te geven hoe en wat.

Bekijk deze eens , zo heb je een idee wat u te wachten staat.

Moeilijk is het niet ...

Of eventueel vragen aan een lokale kennis.

Bij de gemiddelde laptop is dit +/- 10 min werk.

Indien je dit nog nooit hebt gedaan , zal het uiteraard langer duren , maar het is ook niet de bedoeling om een werelrecord t.f.t. paneel vervangen te vestigen.

http://www.google.be/#sclient=psy-a....,cf.osb&fp=760f5937429e0c69&biw=1280&bih=858

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan