Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinootje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
Hallo

heb een virus op mijn pc. daardoor kan ik mijn bestanden op mijn usb/sd niet lezen het zijn snelkoppelingen geworden. op de mobiel kan ik het wel gewoon bekijken maar het lijt kwel alsof de mappen verborgen zijn. ik heb all alle verborgen mappen weergaven geprobeer maar lukt niet. de virus zit op de sd kaart. het heet zo 84612796 ben ik achter gekomen. maar ook daar is geen map van. dus kan die map oo kniet verwijderen. die map kan ik niet vinden 84612796. virus scanner avg en kaspersky kan het ook niet vinden

Laatst bewerkt door een moderator:
84612796.exe,WORM_VB.SMLF -of- 84612796\DCIM.exe,TROJ_FAKEAV.KK

Afgezien van de besmetting met één of meerdere virussen zullen de bestanden nu "verborgen" en "systeem" zijn. Systeembestanden weergeven is een mogelijkheid die je dan nog niet geprobeerd hebt. Met, tijdelijk, verborgen bestanden én systeembestanden weergeven in het menu van Verkenner zullen ze weer wazig zichtbaar worden. Je zult dan de attributen zo moeten aanpassen dat de onzichtbaarheid verdwijnt. Bij Start Uitvoeren of op de prompt de opdracht attrib -s -h "x:\mapnaam" /s /d geven waarbij het pad "x:\mapnaam" telkens de juiste moet zijn.

Scan voor virussen eens met MBAM en Superantispyware. Het zijn wormen voor verwijderbare media of bijlagen bij berichten waarvan één zeker de besturing van een PC kan overnemen door de achterdeur open te zetten voor kwaadwillenden. Maak geen verbinding meer met het netwerk en verander voorzichtigheidshalve wachtwoorden van accounts. Niet zelden komen deze virussen in grote getalen. Ga dus nog maar even door met het scannen van de - hele - computer.

http://www.microsoft.com/security/portal/Threat/Encyclopedia/Entry.aspx?Name=Worm:Win32/Chupik.B (andere naam, zie tekst)

http://www.microsoft.com/security/p...dia/Search.aspx?query=DCIM.exe,TROJ_FAKEAV.KK

Download volgende tool:
http://download.bleepingcomputer.com//sUBs/Flash_Disinfector.exe
Plaats het op je bureaublad.
Dubbelklik erop om Flash_Disinfector.exe te starten. Volg de aanwijzingen die de tool aangeeft (dus, het zal ook vragen om je USB aan te sluiten etc..)

En dan dit uitvoeren wat Alfred2 beschrijft.

Bij Start Uitvoeren of op de prompt de opdracht attrib -s -h "x:\mapnaam" /s /d geven waarbij het pad "x:\mapnaam" telkens de juiste moet zijn.

Laatst bewerkt:
Graag wat meer informatie over links met downloads...

http://experi3nc3.wordpress.com/2007/05/10/flash-disinfector-by-subs

Lees hier wat Flash Desinfector ongeveer doet en wat voor programma als het is. Het maakt gebruik van automatisch opstarten om te kunnen imuniseren en is werkzaam op de stick tegen bepaalde, hier in een lijst genoemde, infecties. Geen garantie op het vinden of verhelpen van infecties.

De nodige informatie is te vinden op de officiële site van de maker van het tooltje , namelijk bleepingcomputer , die ook de makers zijn van Combofix.

http://www.bleepingcomputer.com/download/anti-virus/combofix

Er kan ook nog gebruik gemaakt worden van Unhide.exe
Deze tool word gebruikt wanneer mappen door een virus verborgen werden.

Download hier Unhide.exe naar je bureaublad. Als er een melding verschijnt dat het bestand mogelijk onveilig is mag je dit negeren.
Dubbelklik op "Unhide.exe" om de tool te starten.
Let op!!! Windows Vista & Windows 7 gebruikers dienen "Unhide.exe" als administrator uit te voeren".Rechtermuisknop klikken en uitvoeren als administrator",
Wacht rustig af tot de tool klaar is en doe daartussen niets met de computer.!!!
Als de tool klaar is krijg je onderstaand scherm te zien, met de melding "Your files should now be visible"

unhide.jpg

Herstart de computer.

De computer word met deze malware besmet omdat Java niet bijgewerkt is met de laatste update. (beveigingslekken).

Ik heb de indruk dat ik hier mijn tijd aan het verprutsen ben, en me elders anders kan nuttig maken.

Goodbye en Goodluck

Laatst bewerkt:
ik heb een oplossing dankzij iemand

Probeer dit attrib -h -r -s /s /d g:\*.*
De g verander je in je Schijf. dus mijn geval

attrib -h -r -s /s /d I:\*.*

en het werkte ik zie nu odner de snelkoppelingen de normale mappen. maar die virus moet ik nog kwijt ik zelf dacht aan schone installatie. maar daar ben ik te vele tijd aan kwijt. en heb niet zo veel tijd. ik heb all met avg geprobeerd de I: schijf te scanne maar niks

ik heb wel iets slims gedaan. de virus zit op de sd. ik zag alleen maar snelkoppelingen wat heb ik gedaan ?

ik ging naar de Sd kaart. en toen naar start uitvoeren en typte in attrib -h -r -s /s /d I:\*.* daardoor zag ik de mappen weer. ik kopieerde en plakte ze naar een andere map op het burueblad nu ga ik naar die map. maar d ebestanden zijn onzichtbaar. nog steeds onzichtbaar als ik systeem mappen en verborgen mappe nweergee. dus wat doe ik.
ik ga naar bijv deze computer en typ in C:\Mijn Documenten\BureuBlad\Nieuwe map\Pictures. en tada ik zie mijn foto;s maar nu wil ik wel dit oplossen. ik kan de mappen niet ziet. en ben bang dat ik de virus nog heb. de virus zat op de sd. dus heb desd ge formateerd. omdat ik alle bestanden op het bureublad heb behalve de snelkoppelingen en de 84612796 Dus ik ga nu even met advance systemcare blijtk dat die die virus wel vind.

Heb je eigenlijk dit al uitgevoerd, want dit is een tooltje om verborgen mappen en bestanden terug zichtbaar te maken.

Er kan ook nog gebruik gemaakt worden van Unhide.exe
Deze tool word gebruikt wanneer mappen door een virus verborgen werden.

Download hier Unhide.exe naar je bureaublad. Als er een melding verschijnt dat het bestand mogelijk onveilig is mag je dit negeren.
Dubbelklik op "Unhide.exe" om de tool te starten.
Let op!!! Windows Vista & Windows 7 gebruikers dienen "Unhide.exe" als administrator uit te voeren".Rechtermuisknop klikken en uitvoeren als administrator",
Wacht rustig af tot de tool klaar is en doe daartussen niets met de computer.!!!
Als de tool klaar is krijg je onderstaand scherm te zien, met de melding "Your files should now be visible"

unhide.jpg

Herstart de computer.

En voer dit ook eens uit.

Download hier MalwareBytes AntiMalware naar je bureaublad.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg ervoor dat na installatie deze opties aangevinkt zijn:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op Voltooien.

Als er een een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.

Als er gevraagd word of je de "Evaluatie wil starten" mag je deze weigeren, en kun je later nog inschakelen wanneer je hier gebruik wilt van maken.
Zodra het programma gestart is, klik op het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Klik dan op het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige scan".
Klik vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan klaar is, klik op OK,en daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, en klik dan op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen .Wanneer gevraagd word om de computer opnieuw op te starten, sta je dit toe.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kun je terugvinden door op de "Logbestanden" tab te klikken .

ik heb die van unhide.exe all geprobeerd maar werkt niet. maar wat ik nu doe is. alle foto;s op de usb en dan terug o pde pc. dan zijn ze zichtbaar. en dan op de sd

Oke zal ik doen ik ga eerst even alle mappen voor de mobiel terug op de sd zoals het besturings systeem

maar de usb is niet geinfecteerd ik heb hem net geformateerd gene virus meet te vinden simpel de virus zat op de sd en heb de sd geformateerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan