Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Ik heb dat ene virus te pakken dat je een scherm krijg met dat je computer is geblokkeerd door de politie en dat dit tegen betaling gedeblokkeerd kan worden. Ik kan binnen die gebruiker (administrator) niets meer doen, maar ik kan nog wel gewoon wisselen van gebruiker en vanuit mijn gast account werken (zoals nu). Ik lees dat ik via een kaspersky programma dat virus kan verwijderen als ik dat op cd brand. Kan dat niet op een andere manier aangezien ik nog wel gewoon bij de computer kan via een andere gebruiker?

Alvast bedankt voor het advies!

Ik heb zelf ook al het volgende gevonden: ik heb opgestart in veilige modus en daarin de msconfig opgestart. daarin heb ik onder het tabblad 'opstarten' alle vinkjes uitgezet. Nu kan ik wel weer werken met de computer op alle gebruikers, maar het virus moet er toch ergens staan. Heeft iemand een idee hoe ik hem nu kan lokaliseren en verwijderen?

In veiligemodus opstarten, en een systeemherstel naar een andere datum dan ben je er van af

Gr.Rama

Dank je voor de tip. Ik heb alleen geen idee hoe je zo'n systeemherstel uitvoert. Ben ik dan ook niet alle kwijt?

Nee dan ben je niet alles kwijt,als je hem terug zet naar een datum voor dat je dat virus kreeg ben je alleen alleen de veranderingen in windows kwijt die je in die dagen heb aangebracht

En zou je mij misschien kunnen vertellen hoe ik dat moet doen? Het een paar dagen terugzetten in de tijd?

Je hoeft niet perse een Systeemherstel uit te voeren,
Om het virus te verwijderen doe het volgende, want vaak nestelen ze zich ook in je Systeemherstel en komen ze de volgende x gewoon terug..

Stap 1:

Malware scannen en verwijderen..

Download MalwareBytes' Anti-Malware naar je bureaublad vanuit één van de volgende links:
http://download.bleepingcomputer.com....51.1.1800.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam-download-exe.php
http://data-cdn.mbamupdates.com/v0/p....51.1.1800.exe
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware
Klik daarna op "Voltooien". Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
Er zal een pupup vensterje komen met de vraag of je MBAM wil evalueren.

mbam2.png

Klik hier op "Weigeren".

Zodra het programma gestart is, ga je naar het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Ga naar het tabblad "Updates" en Update MBAM.
Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Indien MBAM vraagt om een herstart, doe dit dan ook.
Wanneer je de restart hebt gedaan, maak je een nieuwe snelle scan met MBAM.

De log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Bij problemen!!!

Problemen bij het installeren van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het updaten van Malwarebytes' Anti-Malware

Laatst bewerkt:
Hoe open je Systeemherstel?

Voordat u Systeemherstel start, moet u alle open bestanden opslaan en alle programma's afsluiten. Nadat u het herstelpunt hebt bevestigd, wordt uw computer opnieuw opgestart.

Open Systeemherstel door te klikken op de knop ''Start''
118kryh.png
. Typ ''Systeemherstel'' in het zoekvak en klik op ''Systeemherstel'' in de lijst met resultaten.
2rwusjl.png
Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Wat doet het?

Systeemherstel wijzigt Windows systeembestanden, programma's en registerinstellingen. Daarnaast worden er mogelijk ook scripts, batchbestanden en andere typen uitvoerbare bestanden gewijzigd die onder een willekeurig gebruikersaccount op uw computer zijn gemaakt. Systeemherstel is echter niet van invloed op persoonlijke bestanden, zoals e-mailberichten, documenten en foto's. U kunt Systeemherstel dus niet gebruiken als u een dergelijk bestand dat u hebt verwijderd, wilt terugzetten. Als u back-ups van uw bestanden hebt gemaakt, kunt u deze bestanden terugzetten vanaf een back-up.

Bron: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/System-Restore-frequently-asked-questions

Laatst bewerkt:
Goed dat je reageerd, ik heb het virus ook gehad maar dat ging niet weg met malware van daar dat ik systeem herstel voorstelde

probeer toch eerst eens op te starten in veilige modus met netwerkverbindingen en update je MBAM en daarna scan je de pc en verwijder je alles wat MBAM je vraagt... mogelijk moet je terug opstarten van MBAM om alle restjes van dit virus te verwijderen...
bij het opstarten druk je een paar keer op F8 om in de veilige modus te geraken ;)

Toen ik de computer een keer uit en weer aan zette, ging hij automatisch naar systeemherstel. Eerst schrok ik, omdat ik bang was dat het een soort ouderwets formatteren was. Maar toen stond er direct dat er geen bestanden verloren zouden gaan. Ik heb het hem helemaal laten doorlopen en heb sindsdien geen problemen meer gehad! Bedankt voor alle tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan