Virusbeveiliging: controleer status

Status
Niet open voor verdere reacties.

astrid9017

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Als ik mijn pc opstart krijg ik een tekstballon met een rood kruisje te zien dat mijn computer gevaar kan lopen.Het beveiligingscentrum geeft aan:" Norton AntiVirus geeft aan dat het is geïnstalleerd maar dat de status onbekend is". (Firewall en automatisch updates staan in het groen maar de virusbeveiliging in het oranje)

Misschien heeft het er iets mee te maken dat een week terug maar Windows opnieuw is geïnstalleerd.

Ik heb ook al gegoogeld, maar het blijft wazig wat ik nou precies moet doen om het op te lossen.

Ik hoor het graag van jullie:)

Ik heb ook al gegoogeld, maar het blijft wazig wat ik nou precies moet doen om het op te lossen.

De beschrijving is ook wat wazig moet ik zeggen.

Kun je erachter komen of het Windows is die de melding geeft, Norton, of een programma van derden?

Heeft Norton wel goed gewerkt?

Heb je Norton helemaal up-to-date gepatcht?

Het is een bekend probleem van het ‘Beveiligingscentrum’, als Norton geen problemen aangeeft is er niet aan de hand.
Het opnieuw opstarten van Norton kan het probleem oplossen, of je kunt die meldingen uitschakelen.
Helpt het opnieuw opstarten niet kun je ook het volgende doen:

1. Stop tijdelijk de WMI service (Windows management instrumentation) ga naar start->Uitvoeren en typ daar services.msc en klik OK.
2. In dat scherm zoek je Windows management instrumentation en stopt de service.
3. Vervolgens verwijder je de map repository in: C:\windows\system32\wbem\
4. Herstart de ‘Windows management instrumentation’ service.
5. Herstart de computer.

Laatst bewerkt:
Norton geeft geen problemen aan, die werkt goed. Moet ik het dan maar negeren? Ik ben voorzichtig met mijn register, en mij is ook gezegd eruit te blijven. Als het echt nodig is dan moet ik er iemand bijhalen die er verstand van heeft.

Hi!

Ton52 heeft het niet over het register hoor maar het is goed dat je er uit wilt blijven.
Wat je ook kunt doen is de waarschuwingen van het security center uitschakelen, in het security center zelf.
Dit verdient de voorkeur als Norton zelf gewoon goed werkt.

Ooh oke:P

Maar is goed, dan doe ik maar uitschakelen, want Norton zelf werkt goed.

Dankjulliewel voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan