Virusmails van MS niet te blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Ik heb security@microsoft.com en microsoft.com alleen al in de blok zitten, maar toch laat hij die mails door. En dan gaat mn virusscanner weer aanslaan en dat gebeurt regelmatig en dat is irritant.

Wat kan je hier aan doen? Of is het weer zo'n leuk Microsoft iets?
 
Krijg je mail van Microsoft?
Lijkt me sterk.
Dat moet van een grapjas zijn.
Zet Mailwasher er op en gebruik de mogelijkheid om die dingen terug te sturen.
Vanaf dat moment regelt Mailwasher het voor je.
Als je dit een tijdje doet ben je weer spamvrij. Ik tenminste wel.
 
Men zal zich specifiek moeten inschrijven voor de Beveiligingsberichten van Microsoft. zal nooit 'zomaar' emails sturen naar klanten en al helemaal niet met 'patches' en/of 'upgrades' als bijlage. Jammer is dat veel virus-makers weten dat veel gebruikers dat niet weten. Voorbeeldje en deze.

Hier staat beknopt beschreven hoe Mailwasher in te stellen. Daar wordt aangeraden niet te bouncen...Opmerking: Toch is het beter om 'terugstuiteren' (Bounce) liever niet te gebruiken. De afzender weet dan dat het inderdaad een gebruikt emailadres is en zal vervolgens onder een andere afzendernaam opnieuw spam versturen.
 
Zit wat in. Maar...........ik ben weer spam vrij en dat is heel wat waard!
 
Uiteraard is het Microsoft zelf niet, maar het gaat mij erom dat ik het gewoon wil blokkeren.

En van dat boucen roep ik al tijden dat dat niet slim is maar iedereen roept het tegendeel :p.

En hoe zou Mailwasher het blokken? Ik wil het graag precies weten, ik heb het niet zo op die programma's.

Eigelijke vraag was trouwens of Microsoft Outlook mailtjes van microsoft.com doorlaten :).
 
Dat hoef je eigenlijk niet te vragen.
Dat doet ie :D :D bij jou.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, zelfs een server blok. houd ze niet tegen :(.
Maja, thx :).
 
bij boucen faked ie juist dat het email adres niet bestaat, als ik naar pietje@****erde****.com een mailtje stuur krijg ik terug dat ie niet bestaat, en dat klopt.

als ik emailtje stuur naar pietje@hotmail.com heb je grote kans dat ie bestaat en als ik niks terug krijg, dan weet ik dat ie bestaat. Met bouncen fake je dat ie niet bestaat. Alleen heb je er vaak niets aan want de spammers gebruiken meestal fake email adres dus dan valt er weining te bouncen.

maar als het mogelijk is, zeker doen! :)
 
Waarom zeggen van veel mensen dat bouncen averrechts werkt? De mail die terug gestuurd wordt bevat toch niet een code van je mailwasser die uitgelezen kan worden ofzoiets, ofwel?
 
stuur maar is emailtje naar niet bestaand email adres, dat mailtje wat je dan terug krijgt, zo een soort mailtje stuurt mailwasher naar spammer toe.
 
Ja, dat weet ik wel, maar dat bedoel ik ook niet.
Waarom zou het slecht zijn. Is een bounce mail afwijkend van een mailer-deamon (service administrator of wat dan ook) mail?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan