Virusprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kwekkel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2003
Hallo,

Ik heb 3 virussen op mijn pc:
w32/serU.4_1a
w32/HackPs.B
Bat/Rsbot_gen

Windows 2000, Norman antivirus.

Tijdens het booten worden deze virussen gevonden en door Norman verwijderd.
Na het booten Norman systeem laten scannen, geen virus.

Tijdens opnieuw booten verschijnen de virussen weer.

Hoe krijg deze virussen nu definitief van mijn systeem?

Alvast bedankt.

Alles herhalen in veilige modus.

groetjes speedtouch

Staan die virussen toevallig in systeemherstel? (heeft win2000 meen ik ook).

Dan systeemherstel ook uitschakelen, opnieuw opstarten en inschakelen. Dan ben je wel je systeemherstelpunten kwijt, maar ook je virussen.

(ik heb namelijk de virussen vaak in systeemherstel, vandaar dat ik het vraag;) )

ik begrijp het ff niet, je hebt norman draaien, up2date mag ik veronderstellen, en hebt toch 3 virussen op je pc ? Hoe kan dat ? Hoe krijg je ze binnen ?

Geplaatst door Tanja1968
Staan die virussen toevallig in systeemherstel? (heeft win2000 meen ik ook).
Win2000 heeft geen systeemherstel.
De eerste virus kan ik niks over vinden de andere twee komen in de virus lijst van Norman voor.
Zorg dat Norman up to date is en idd scannen in Veilige modus.

Allemaal bedankt voor jullie suggesties.

Opstarten in veilige modus geeft geen problemen.
Norman vindt bij handmatige scan geen virus.

Tijdens normaal opstarten worden de 3 virussen weer aangetroffen en door Norman verwijderd. Handmatige scan na opstarten levert geen virussen op.

Nu schiet mijn kennis even te kort maar het lijkt erop dat de virussen tijdens het starten geinstalleerd worden. Is er op een of andere manier te zien welke programma's tijdens het booten gestart worden?

Geen idee hoe de virussen er toch op gekomen zijn. De pc is niet van mijzelf.

Groeten,
Kwekkel

Geplaatst door de jean
ik begrijp het ff niet, je hebt norman draaien, up2date mag ik veronderstellen, en hebt toch 3 virussen op je pc ? Hoe kan dat ? Hoe krijg je ze binnen ?

Ik heb onlangs nog het netsky virus gehad (12 besmette bestanden) terwijl ik Norton Antivirus 2004 altijd up to date heb. Ze zaten zoals ik al zei in de system restore bestanden.

Ik weet ook niet hoe het kan, maar ik had ze wel toen ik bij housecall keek. Ik voorkom het ook liever, maar snap niet hoe het kan.:confused:

lijkt me idd straf ... ik draai norton 2003 en heb sinds ( afkloppen ) nog geen virus binnengekregen dat hij niet pakte, zowel via mail als kazaa als msn als via het www . Mss ligt het aan instellingen ?

Opgelost!!!

Yessssss....

Het volgende gebeurde:
Tijdens opstarten werden onzichtbaar twee self-extracting bestanden geopend nl. banding.exe en installftp.exe
Tijdens het booten heb ik taakbeheer geopend en kwam er achter dat er twee winrar processen liepen.
Beide .exe weggekieperd en probleem was opgelost.
Nog wat sleutels naar deze bestanden uit het register weggehaald.
Alles ok. nu.

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties!!

Kwekel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan