Virusproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

taximiep

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Ik heb een virus in de computer. :evil: Het is een trojan download en ik heb SAS gedowload en laten scannen die heeft allerlei infecties gevonden ook heb ik MABM laten scannen. Nou had ik gehoopt dat het virus er uit was maar ik heb de computer opnieuw opgestart en nu geeft windows defender aan dat het virus er nog in zit.
Wat moet ik nu doen??

wie kan mij helpen?????

Welkom op helpmij :thumb:

voer snel een systeem herstel uit...
haal je internet kabel uit je pc om commands van de opdracht gever te blokeren,
of zet de Wifi uit,

voer een systeem herstel uit naar een datum waarvan je weet dat je pc nog schoon was...

Start > Help en ondersteuning > Wijzigingen ongedaan maken met behulp van Systeemherstel

kies hier de datum, kies volgende en je reboot, met een laad scherm, warabij hij je pc terug zet naar die datum...

veel succes

bedankt,
Dit heb ik gedaan maar nu ben ik mijn windows defender kwijt en sas en mabm ook kwijt moet ik deze dan opnieuw installeren? en hoe weer ik nu dat er geen virus meer in zit, is dit virus nu helemaal verdwenen van de computer? Ik ben toch geen bestanden ook kwijt geraakt? dit is de eerste keer dat ik dit doe dus....

gr taximiep

Bestanden raak je niet kwijt door een systeemherstel.

Je weet zeker of het weg is dan moet je nog weer scannen met SAS en MBAM. Wel opnieuw downloaden en installeren.

ik heb de computer opnieuw gescant met mabm en hij heeft weer een trojan gevonden nu weer een andere dan net. Sas moet ik nog installeren dat doe ik nu ff.
nu krijg ik ook een melding van windows bestandsbeheer:
enkele bestanden die voor een geode verwerking van windows nodig zijn zijn vervangen door een niet herkende versie etc wat moet ik hier nu mee?

gr taximiep

ik heb net gescant met mabm en nu is er een ander virus gevonden nl trojan.vundo
deze heb ik verwijderd maar vraag me af of hij echt weg is.
De trojan dowload heeft hij niet meer gevonden....
wat nu?

gr taximiep

ik weet niet of je een goede gratis virus scanner wil, dan zou ik even zoeken op avg die werkt erg goed !

tevens zou ik spybot search and distroy installeren en beide programma's eens laten scannen !

je kunt een systeem herstel van nog verder van te voren doen,
en eventueel een gratis virus scanner als AVG 8.0 downloaden...
ik neem aan dat je een soort pro of "full" version illegaal hebt gedonwload van sas ?
dat kan ook voor virussen zorgen, even eens als mbam...

hallo allemaal,

Heb de virus scan van AVG geinstalleerd en die heeft er nog een heleboel uitgehaald.
Volgens mijn buurman is nu alles eruit.....
HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE HULP, ik zal zeker op deze site blijven kijken en leren:):):)ik kan niet echt helpen om dingen op te lossen daarvoor heb ik niet genoeg kennis maar zal deze site zeker aanprijzen als mensen problemen hebben met de computer!!!

Groetjes Taximiep

haha, fijn dat het probleem is opgelost...
jij kunt vast wel ergens iemand mee helpen :) :P
er bestaan altijd "dommer'den",

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan