Virusscan NAV 2003 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Hallo,
Tijdens het scannen van Deze Computer of station c: loopt de voortgangsscan vast bij het tonen van c:\. Er zijn dan de opstartrecords gescand + 3 bestanden (?).
De roots zelf kan wel gescand worden evenals de mappen van c: maar NIET het gehele station. De andere stations kunnen normaal gescand worden.
NAV 2003 is onderdeel van NSW 2003. Systeem WME op een PIII 450 Mhz 288 Mb RAM.
Volledige verwijdering van NSW 2003 met \rnav.exe en daarna herinstallatie loste niets op. Ra, ra?

Pimpernel.

Schakel zoveel mogelijk toepassingen uit (op de taakbalk, naast de klok).
Probeer daarna nogmaals de scan.

Is de scanner geupdate?

Lukt het nog niet, doe dan eerst een defragmentatie, ook met alle toepassingen afgesloten, ook de virusscanner.
Eventuele internet verbinding dan afkoppelen. Dan ben je veilig van virussen, en is je harddisk nagenoeg niet in gebruik.

Verder nog dit:
Win m.e. staat bekend om veel vastlopers.
Het valt me ook op dat je een vreemde hoeveelheid geheugen hebt ?! Standaarden zijn: 128, 256, 512....
Heb je 32 Mb als bank 0 en 256 als bank 1?

je kan met norton scannen in veilige modus, dan weet je zeker dat alles uitstaat.
diskdoctor en defragmentatie van norton werken ook in veilige modus.

vanaf je cd scannen is ook een optie, hoewel 2003 wel een beetje verouderd is.

NAV 2003-scanner loopt vast

Beste Paul-RT en Blast,

Na de herinstallatie is de volledige update opgehaald en ook is er gescand in Veilige Modus. Er worden alleen het hoofdopstartrecord en die van de 7 stations gescand + nog 3 bestanden.
WME loopt niet vast, 't is de scanner: ik kan gewoon met de muis blijven werken.
De scanner van de reddingsset werkt echter wèl goed!
Defragmentatie van het Norton-station heeft plaatsgevonden vóór de herinstallatie. De C-schijf daarentegen niet; dàt ga ik nu alsnog proberen.
Hoe het geheugen geplaatst is weet ik niet direct (het betreft een notebook van 4 jaar oud), ik weet alleen, dat het destijds van fabriekswege verdubbeld is.
De fout is echter pas van de laatste tijd maar langer dan een maand want terugzetting van een kopie van de C-schijf loste het niet op.

Pimpernel.

Geplaatst door blast
je kan met norton scannen in veilige modus, dan weet je zeker dat alles uitstaat.
diskdoctor en defragmentatie van norton werken ook in veilige modus.

vanaf je cd scannen is ook een optie, hoewel 2003 wel een beetje verouderd is.

NAV 2003 (al of niet onderdeel van een Norton-produkt) is zeker niet te oud hoor (hele volksstammen gebruiken die nog) wel versies daarvoor, die kunnen eigenlijk niet meer.

sorry gezina, maar je nav 2003 cd heeft geen updates en kan deze ook niet ophalen.

dus scannen van de cd gebeurd met de virusdefenities van de periode dat 2003 de markt opkwam!

WME loopt niet vast, 't is de scanner: ik kan gewoon met de muis blijven werken.

Ineens gaat mij een lichtje branden, wij hebben ook weleens dit probleem gehad op WME en nav 2003, dat was toen spyware van gator
"gaintrickler" ofzoiets, het zat in een divx codec.

Zou het kunnen zijn.

Succes

Het werkt weer! Na het defragmenteren in Veilige Modus opnieuw gescand en hoewel ik nog steeds niet geloof, dat fragmentatie de oorzaak was, gaat de scan nu wèl verder zij het dat het m.i. aanzienlijk langer duurde dan voorheen. Slechts door een toeval - even er bij weggelopen en niet na een kleine 2 minuten stoppen omdat er toch niets leek te gebeuren - gemerkt, dat de scanner uiteindelijk toch doorging. Pak van het hart!
Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken!

Pimpernel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan