Virusscanner 'light'

Status
Niet open voor verdere reacties.

roycoumans

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Ik ben op zoek naar een 'lichte' virusscanner, een die niet al mijn systeembronnen 'opeet'. Ik heb nu Trend Micro PC-Cillin, maar ben hier ontevreden over. Als deze is ingeschakeld dan ratelt mijn harde schijf maar door en door en dat terwijl ik 1 Gb werkgeheugen heb. De CPU-usage van PC-Cliing schiet naar 99% zogauw ik een website of de Windows Explorer opstart. Als ik PC-Cillin uitschakel dan is hij veel rustiger.

De virusscanner hoeft niet gratis te zijn, dat is Trend Micro ook niet, maar als ik er voor betaal moet hij natuurlijk wel in orde zijn. Als het even kan, dan met Firewall. Ik hoor over Kaspersky goede verhalen. Is deze 'licht' genoeg? Is deze ook op meerdere pc's te gebruiken zonder dat ik extra licenties moet aanschaffen?

Hoi,
Ik gebruik al een hele tijd Nod32 als virusscanner en merk er helemaal niets van.

Dus mijn advies is Nod32,al zullen andere misschien wel iets anders zeggen,blijft een

onderwerp van discussie over virusscanners.

Groetjes advocaatje.

Hallo,

Ik gebruik nu al een tijdje de nieuwste Mcafee virusscanner, bevalt me uitstekend en gebruikt zeker niet veel geheugen.

Als ik tog moet kiezen voor een gratis virusscanner zou ik gaan voor Avira Antivrus, geweldige virusscanner die ze er met gemak uithaalt :).

Avira Antivurus [GRATIS]
Mcafee [BETAALD]

Kaspersky is licht, goed en op 2 computers te gebruiken. (de NL licentie)

Ga ik met Ton mee, zeker Kaspersky nemen!
Licht en komt als beste uit de tests!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan