roycoumans
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 jan 2008
Ik ben op zoek naar een 'lichte' virusscanner, een die niet al mijn systeembronnen 'opeet'. Ik heb nu Trend Micro PC-Cillin, maar ben hier ontevreden over. Als deze is ingeschakeld dan ratelt mijn harde schijf maar door en door en dat terwijl ik 1 Gb werkgeheugen heb. De CPU-usage van PC-Cliing schiet naar 99% zogauw ik een website of de Windows Explorer opstart. Als ik PC-Cillin uitschakel dan is hij veel rustiger.
De virusscanner hoeft niet gratis te zijn, dat is Trend Micro ook niet, maar als ik er voor betaal moet hij natuurlijk wel in orde zijn. Als het even kan, dan met Firewall. Ik hoor over Kaspersky goede verhalen. Is deze 'licht' genoeg? Is deze ook op meerdere pc's te gebruiken zonder dat ik extra licenties moet aanschaffen?

De virusscanner hoeft niet gratis te zijn, dat is Trend Micro ook niet, maar als ik er voor betaal moet hij natuurlijk wel in orde zijn. Als het even kan, dan met Firewall. Ik hoor over Kaspersky goede verhalen. Is deze 'licht' genoeg? Is deze ook op meerdere pc's te gebruiken zonder dat ik extra licenties moet aanschaffen?

.
.