virusscanner met lage verreisten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nakkie040

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
Berichten
231
beste,

ik heb hier een pc van een klant uit het stenen tijdperk, een oude del met een p4 2ghz en 128 mb ram geheugen

bij avg krijg ik heel de tijd de melding dat er iets fout is gegaan met de installatie en dat de licentie niet meer of maar deels geverifieerd kan worden
heb kaspersky geprobeerd maar die wil niet eens installeren omdat het systeem te bagger is

upgraden is niet mogelijk want het dat ram hebben we niet meer (dit is het type wat er in moet, zoals je zult zien, OLDSKOOL klik)

iemand die een goede scanner weet met zeer lage systeem eisen ?
 
Dan zou ik AVG maar proberen als ik jou was maar of die lichter is als Kapsersky betwijfel ik zeer. Een andere lichte maar wel betaalde is NOD32 !
Ook AVAST is gratis en vraagt op zich niet zo gek veel van je systeem. Ik zou maar eens gaan proberen wat het lekkerst draait op dat systeem.
 
beste,


upgraden is niet mogelijk want het dat ram hebben we niet meer (dit is het type wat er in moet, zoals je zult zien, OLDSKOOL klik)

Weet je zeker dat dat type RAM niet te krijgen is? Zó antiek is een P4 ook niet en zelf heb ik nog niet eens zo lang geleden, zelfs nog pc133 ram voor een P3 kunnen kopen.
 
Hoi,

Kun je niet gewoon avg verwijderen en opnieuw installeren? Mocht het niet lukken zou ook ik voor avast gaan!
 
AVG vraagt ook om

Hardware
Intel Pentium 300 MHz
30 MB vrije schijfruimte (voor de installatie)
256 MB RAM
 
Weet je zeker dat dat type RAM niet te krijgen is? Zó antiek is een P4 ook niet en zelf heb ik nog niet eens zo lang geleden, zelfs nog pc133 ram voor een P3 kunnen kopen.

het zal vast nog ergens te krijgen zijn, de p4 is idd nog wel te doen alleen het is voor mij de moeite niet om nieuw ram te halen..

heb avg ondertussen 4x geinstalleerd en het probleem blijft zich voordoen ( dat de systeem eisen 256mb zijn heeft niks met die licentiefout te maken toch ?)

ik ga nou avast maar eens proberen
 
het zal vast nog ergens te krijgen zijn, de p4 is idd nog wel te doen alleen het is voor mij de moeite niet om nieuw ram te halen..

heb avg ondertussen 4x geinstalleerd en het probleem blijft zich voordoen ( dat de systeem eisen 256mb zijn heeft niks met die licentiefout te maken toch ?)

ik ga nou avast maar eens proberen

Tja als avg het altijd goed gedaan heeft, lijkt me dat niet! Had je versie 8.5 dan? Maarja avast werkt net zo goed dus..whatever;)
 
Is het niet slimmer je klant aan te raden een paar euro in een extra gig geheugen te steken (of 512 mb)? Ik wil me niet eens voorstellen hoeveel koppen koffie je kan zetten terwijl dat ding opstart :shocked:, tenminste, ik ga er vanuit dat hij XP draait?
 
Hallo ,
128 mb is echt te weinig zeker als xp erop staat
Kijk eens op marktplaats misschien heeft iemand nog zo'n geheugenkaartje liggen , ook zou jij het bij Dell kunnen proberen .
Hans
 
beste mensen,

ik weet dat 128mb geheugen te weinig is voor windows XP, tijdens het opstarten kan je je pot koffie leeghebben maar daar gaat het niet om, de klant heeft een nieuw systeem besteld alleen wil tot die tijd perse een virusscanner hebben op haar oude pc want ze denkt dat ze anders haar spelletjes niet meer veilig kan spelen.. het systeem upgraden schiet dus niet op aangezien ze al een nieuw systeem ze heeft besteld

AVG heeft altijd gewoon gedraaid tot kort, ze had er altijd 7.?? op staan tot dat het begon te klooien met de licentie fout (betaalde licentie), aangezien de licensie bijna verviel heb ik er een nieuwe op gezet en meteen (met avgremover) 8.5 geinstalleerd maar het zelfde probleem bleef bestaan..

dit is de melding

"License number could not be fully verified... This error is usually caused by a corrupt installation. If you see this error for the first time, try to reinstall AVG. Otherwise please contact AVG technical support."

ik heb er ondertussen avast antivirus op geinstalleerd en deze draait maar toch zou ik graag weten wat het probleem nou was met AVG ????
 
Majanse , dit is niet wat de vragensteller wil horen , hij wil weten waarom avg een foutmelding geeft .
Ik denk dat de oude ( waarschijnlijk een betaalde ) versie niet volledig is verwijderd .
Hebben ze bij avg niet zo'n verwijderings tool ?
Probeer anders bij avg om support , zij gaven dit ook aan
contact AVG technical support.
Enne als er niet on-line gespeeld wordt zijn er ook geen virussen .
 
beste,

heb avg verwijderd met de removal tool van avg zelf, daarna nog een ccleaner het registry laten opschonen

daarna opnieuw geinstalleerd en toch bleef het probleem bestaan

op die faq kon ik er ook niks over vinden

het systeem draait nou(heeeeeel langzaam) met avast antivirus maar nog steeds weet ik niet waar het vandaan kwam :confused:

michiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan