Virusscanner op Sony VGB-BZ21VN

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0pey

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
Beste,

Ik heb gister een Sony VGB-BZ21VN gekocht. pzichzelf likt de laptop me prima. Lijkt snel en geeft perfect helder beeld!

Alleen loop ik tegen een probleem op met de laptop. De laptop word me VISTA geleverd en dit wil ik niet gebruiken. Nu bied Sony op de website een mogelijkheid om de drivers voor xp te downloaden. Dus daar heb ik dan ook gebruik van gemaakt.

Wat nu het probleem is. XP installeren gaat prima. Drivers installeren gaat ook prima op modem en geluid na (dat zal nog wel opgelost kunnen worden, is niet belangrijk op het moment). Na de drivers ben ik maar eens een virusscanner gaan installeren en wat gebeurd er na de installatie van de virus scanner kan ik niet meer surfen op internet net! Zorg ik dat de virus scanner niet gestart word kan ik gewoon surfen met IE (probleem speelt bij IE 6,7 en 8). Dit probleem kom ik tegen bij Panda antivirus en Mcafee.

Het vreemde is dat ik wel kan pingen naar bijv. www.google.nl. IE zegt ook dat de website gevonden word en op antwoordwacht...

Iemand een idee wat ik aan dit probleem zou kunnen doen ? Zou het een driver probleem zijn ? Of meer een IE of virusscanner probleem ?

ik zou eerst de modem resetten en een nieuwe verbinding maken en de oude verwijderen

als dit niet helpt...

herinstallatie van de scanner...

Het bleek een driver probleem van de wireless netwerk. Ik had al een nieuwe driver geinstalleerd maar later toch nog even de nieuwste bij Intel opgehaald en die loste het hele probleem op. Overgens loste service pack 3 ook het probleem op van geen geluid en het modem niet kunnen vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan