virusscanner voor het thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Berichten
201
beste, forum gebruikers

ik heb een probleem met het netwerk waar mogelijk virus op zit nu is me vraag

ik heb thuis een desktop pc waar avira opstaat ik scan regelmatig om de 2 weken me pc als ik er mee scan zegt hij dat de pc virus vrij is win 7
ook scan ik met malware bytes op malware daar komen wel regelmatig de melding dat ik wat malware heb en die heeft gevonden ik ruim na het vinden en scannen netjes alle malware op alleen wanneer ik een usb stick in mijn desktop pc doe of op mijn laptop of op een andere laptop zie ik dat er snelkoppelingen op de usb staan die beschadigd zijn en defender dat ingebouwd is op de laptop met windows 10 ze meteen detecteert en zegt dat er schadelijke programma is gevonden klik hier om te scannen enz na het scannen geeft hij aan dat er 4 virusen gevonden is maar iedere keer dat ik ze verwijder komen ze terug

ik denk dat ik in mijn netwerk een virus heeft en hierdoor alle pc's in het netwerk beschadigd of snelkoppelingen komen en worden op de usb

is er de mogelijk heid om de wifi netwerk waar ik verbonden mee ben te laten scannen op evt virusen en malware
 
hoi musaneter

Of zoiets mogelijk is weet ik niet ( heb ik zelfs voor zoiets nooit gehort ook ) om WiFi netwerk op virussen te scannen ...

Maar je kan bijv. proberen met AdwCleaner in veilige modus ( van belang dus ! ) een scan uitvoeren en wie weet misschien zal je dan zoiets i.v.m. deze probleem wat helpen :( ...
Proberen geen kwaad kan en uiteindelijk AdwCleaner is gratis hoef je ook niet installeren enz..

AdwCleaner downloaden kan je ==>> HIER ! <<-- Hoop ik daj je AdwCleaner kent, en hoe je mee werken moet ook bekend bent ? :(
 
Laatst bewerkt:
adwcleaner ken ik wel die heb ik ooit op de laptop gebruikt om ask.com webpagina of vervelende toolbars te verwijderen van de laptop

Alleen net ook de desktop pc gescand met adwcleaner ik zie dat de probleem op deze pc wel verholpen is maar de laptop die besmet is met virus zijn er nog steeds meldingen van avira dat er virus is gevonden net ook adwclean daar gedaan ik denk dat de laptop via de bekabeld en wifi netwerk de virus door verspreid in het thuisnetwerk

zie deze filmpje ------> hier <------
 
Och ? in dit geval je moet stoppen Avira virusscaner en ook tegelijk in instellingen van Avira uit quarantaine en vanuit waarschuwing vakje betreffende over virus waarschuwing uit Avira moet je handmatig verwijderen ..

Vervolgens grondig map %temp% en ook C:\Windows\Prefetch even helemaal leeg maak maar, MAAR van tevoren moet je ook even zoveel mogelijk activiteiten in je systeem stoppen ( van belang ! ! )
antivirus Avira ook mail systeem enz..enz.. jeweetwel toch ..

Na-dat je alles gedaan hebt ga even als eerst weer met gratis MBAM scanner scannen, en vervolgens weer nog eens met AdwCleaner, 100% ben zeker dat ze zullen nog wat vinden, en verwijder je die handmatig vanuit quarantaine van MBAM dus ....... AdwCleaner zal zelf dat doen en dat weet je toch ...

Vervolgens gelijk na all die handelingen herstart je jouw PC systeem, .................mocht weer je waarschuwing bij Avira krijgen her-installeer je Avira grondig of neem maar een beetje betere gratis-antivirus zoals bijv. AVG of AVAST ...:(

Als je deze mooie AVG instructie-tip over installatie stap-voor-stap volgt je kan namelijk een goede en weel veel betere gratis antivirus dan Avira bij je hebben :D ==>> KLIK en kijk !
 
Laatst bewerkt:
Ga naar nucia security en laat daar je pc inspecteren...zoek naar virusinfecties en volg hun adviezen nauwkeurig...
Komt altijd goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan