virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruurd05

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Ik heb een (oudere) Pentium 2 met windows 98.
Nu heb ik regelmatig installatie/downloadproblemen.
Toch is het me gelukt om mijn virusscanner RAV van Zeelandnet wederom te installeren. Echter er verschijnt op mijn desktop niet het RAV icoon, maar het windows
(schermpje) icoon.

Als ik daarop klikt krijg ik de volgende mededeling:
C:\WINDOWS\DESKTOP\RAV8WIN32ENG.EXE kan niet worden uitgevoerd. Het bestand is waarschijnlijk beschadigd.
En na het sluiten van dit venster verschijnt er een venster met de mededeling dat de indeling ongeldig is.

Verwijderen en opnieuw installeren geeft hetzelfde resultaat.
Heeft iemand een oplossing.
O, ja ik heb eerst Windows 95 geinstalleerd en daarna een upgrade naar Win. 98. Dat is niet best voor de stabiliteit begreep ik laatst.

Die fout betekent dat je het icoontje niet kan laden. Zo erg is dat toch niet je maakt gewoon een snelkoppeling op je bureaublad. Of kan je rav helemaal niet meer openen doordat je een icoontje mist ??

Excelsior,

Heb je raad opgevolgd en ben RAV opnieuw aan het downloaden, ik laat het nog wel weten, het downloaden ging namelijk altijd pas op het allerlaatst mis (scherm gaat dan op zwart en de PC doet niets meer, overigens niets met energiebeheer te maken hoor)

Ruurd

Beste excelsior,

Resultaat vis de door jou opgegeven website is hetzelfde als via zeelandnet. Downloaden gaat goed, tot de mededeling downloaden is voltooid. Het scherm gaat op zwart en de PC stopt ermee.
De monitor gaat ook direct op standby (niets te maken met energiebeheer hoor)
Het terug aanzetten van de monitor levert ook weer een zwart scherm op. PC doet helemaal niet meer en kan alleen weer worden opgestart via reset.

Het icoon van RAV blijft gewoon hetzelfde en het bestand is volgens de PC nog steeds beschadigd.

Ruurd

Ja, das raar. Typ anders ff in google ( of in mn handtekening) de fout aan dus RAV8WIN32ENG.EXE
Had ik ook gedaan en er stonden aardig wat zoekresultaten

systeemregister

Alles nu zachtjes aan geprobeerd.
Het zit volgens mij in de configuratie.
Ik krijg steeds fouten met betrekking tot de toegang in het systeemregister en command. com staat vol met allerlei foutmeldingen.
Is er iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan