virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldbird

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2004
Ik probeer een virusscanner te installe, maar steeds als ik op een virus pagina sta dan wordt ik van de pagina gegooid. heeeft iemand een idee hoe dit komt? ik heb de norman site geprobeert en ook mijn orginele cd van norton kan ik niet installen.

Heb je misschien een idee hoe je het virus hebt binnengekregen?

Probeer is CTRL+alt+del. Waarschijnlijk springt die weg, maar ik heb een beetje een idee over het virus.

@James: dat is leuk, ik ben net iets eerder;)

De dos-antivirusscanner van F-Secure kan je ook eens proberen, is ook up-to-date en vereist geen installatie.

Klik hier om het zipje te downloaden.

Daarna in het zipje het exe-tje aanklikken.

James:)

Probeer dat wat vanzwam zegt.

Ik denk dat het om W32.serflog gaat. Voor de varianten A en C is een remove tool. Voor B niet. De problemen die je hebt zijn (tot nu toe) precies zo als bij de C variant.
Misschien kan je via een andere computer de remove tool downloaden en op een diskette zetten (is geen groot bestand).

Tool: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.serflog.removal.tool.html
Directe link: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixSflog.exe

Succes.

@James: Ik denk dat hij die niet kan downloaden, maa proberen kan wel.

Laatst bewerkt:
@ rve123 , ik had ook dit gedacht, maar was niet zeker.

@ goldbird , zet je log even bij onze collega's van ASO. Die weten er zeker raad mee.
succes

Dat wordt ook geblokkeerd.

Probeer het is in veilige modus.

En daar kom je door...

Vanaf dat je je PC opzet, herhaaldelijk op de F8 toets duwen. En dan in het menu, veilige modus kiezen (met netwerkmogelijkheden is ook handig)

Als F8 niet lukt, probeer het dan eens met F5 en anders heeft jouw PC een andere toets gedefinieerd voor de veilige modus.

James:)

Geplaatst door rve123
Dat wordt ook geblokkeerd.

Probeer het is in veilige modus.

Waarschijnlijk gaat dit ook niet lukken, maar is het proberen waard.

Dus kunnen we bijna zeker zijn dat het Serflog is of Kelvir.

Via MSN gehaald waarschijnlijk ??

Het is je eigen keuze of je het aandurft. Anders wachten op een reactie bij ASO.

Als het serflog is laat ik het je niet helemaal verwijderen, maar gedeeltelijk. Dit is om de werking uit te schakelen. Voledig verwijderen komt later.

Zoek naar de volgende bestanden met de zoekfunctie van windows. Als er één word gevonden alleen deze bestanden verwijderen, NIET iets wat er op lijkt.

Zoek naar de volgende bestanden en verwijder die als ze aanwezig zijn (na gezocht te hebben naar alle bestanden en als het goed is iets verwijderd te hebben opnieuw opstarten). Lees ook de waarschuwing onderaan:

W32.Serflog.A:
formatsys.exe
serbw.exe
msmbw.exe

W32.Serflog.B:
MSN Display picture stealer.exe
MSN Messenger 7.exe
MSN Avatar Creator.exe

W32.Serflog.C:
csnss.exe (NIET csrss.exe
userinit.exe
mcsv.com
svhost.exe NIET svchost.exe

LET OP: ALLE BOVENSTAANDE BESTANDEN LIJKEN OP BESTANDEN DIE WINDOWS WEL NODIG HEEFT. GOED OPLETTEN DUS. Verkeerde bestand verwijderen is een probleem.

Vertel daarna wel of één van de bestanden is gevonden

Succes en nogmaals: Het is je eigen keuze of je het aandurft. Anders wachten op een reactie bij ASO.

Laatst bewerkt:
Dat wordt oppassen geblazen. De blocking van serflof kende ik ook wel, maar ik zou toch liever onze vrienden van ASO hierbij betrekken. Die hebben ervaring zat en zijn stuk voor stuk experts in zulke zaken.

Sorry, mocht je dit verkeerd verstaan, het is ZEKER niet mijn bedoeling geweest je qualiteiten in twijfel te trekken.

Je hebt eigenlijk wel een beetje gelijk.

Zelf lees ik alles goed door voordat ik iets doe en ik die het niet als het me niet ''veilig'' lijkt.

Ik weet niet hoe de computerervaring van goldbird is.
Het is wel zo dat, als je iets verkeerds verwijderd je een groot probleem hebt.

@goldbird: Het is je eigen keuze of je het aandurft.

@vanzwam: Ik zal het in mijn andere bericht ook zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan