virussen gevonden en nu???

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
hallo
m,n moeders pc heeft 3 virussen gevonden
de virusscanner kan ze niet verwijderen en ook handmatig wil het niet omdat ie zegt dat hij in gebruik is door andere programma,s
systeem is xp en virusscanner is avg
de avg is up to date
de virussen zijn
1:

d:\windows\downloaded program files\starinstall.ocx

2:

d:\windows\downloaded program files\ruboskizo2.dll

3:

d:\program files\rvp\bpc.exe

wat kan ik hieraan doen ???

Gaat eerder om spyware dan om virussen. Ga daarom naar het volgende topic en doe precies wat daar in het eerste bericht wordt beschreven: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=157005. Dus eerst even scannen met Ad-Aware en/of Spybot - Search & Destroy (voor beide geldt: updaten voor gebruik), vervolgens een log maken met HijackThis en dat log daar, in dat topic dus, plaatsen. Succes!

hallo
bedankt voor de tip
ik heb de ad-aware ge-updated en laten scannen
tevens heb ik spybot gedownload en laten scannen
daarna de virusscanner weer laten draaien.
resultaat
2 virussen gevonden
1:

d:\windows downloaded program files\rubokizo2.dll

2:

d:\system volume information\_restore}edfeaf84-cod5-4b1c-ab1f-93d390ecae6c}\rp240\a0053460.exe

overigens staat bij de 2 e virus rvp

maar ik begrijp dat ik deze topic beter kan voortzetten bij de andere link eerder door jouw genoemd?

Geplaatst door dubber
maar ik begrijp dat ik deze topic beter kan voortzetten bij de andere link eerder door jouw genoemd?

Precies. Daar even een HijackThis-log plaatsen, Pieter helpt je dan verder.

Geplaatst door dubber
d:\system volume information\_restore}edfeaf84-cod5-4b1c-ab1f-93d390ecae6c}\rp240\a0053460.exe

Die raak je kwijt door systeemherstel uit te schakelen (en daarna weer in te schakelen). Let op: je (moeder) raakt dan wel alle herstelpunten kwijt. (Maar als je systeemherstel weer inschakelt, maakt Windows meteen een nieuw herstelpunt aan.)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door dubber
d:\windows downloaded program files\rubokizo2.dll

Start op in de veilige modus en verwijder rubokizo2.dll handmatig en leeg je prullenbak daarna.

Restart de pc en je probleem is opgelost.

Over d:\system volume information\_restore hoef je je geen zorgen te maken, want als een virus daarin zit, dan ben je niet besmet en het verus verdwijnd vanzelf na een tijdje zelfs zonder iets er aan te doen.
Maar zoals buffy ook zei: je kunt je restore functie uitzetten en dan wordt alles geleegd wat in de system volume zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan