virussen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tam

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
ik krijg de laatste tijd ontzettend veel e-mails met virussen. het onderwerp is telkens 'i've become your mail' of van microsoft. gelukkig houdt norton ze iedere keer tegen maar het ergert me wel. kan ik hier iets tegen doen ?

Je kunt er weinig aan doen.
Ergens is een besmette computer met jouw e-mailadres en daarom blijf je de mail krijgen.
Dus kijk eens rond in de vriendenkring.
Optie is om Mailwasher te installeren en dan kun je de foute mails blacklisten, bouncen en deleten al naar behoefte.
Je hebt dan in ieder geval het gevoel ze een koekje van eigen deeg te geven. ;)

Als je Outlook Express gebruikt (dus niet Outlook) dan klik 1x op dat bericht (niet openen!), vervolgens kies je op de bovenste balk: Berichten en daarna de optie: Afzender blokkeren..

Groetjes
Falco

Hoi, hier heb ik er ook veel last van gehad de laatste weken, het is de w32sober@mm worm. De afzender blokeren helpt niet veel, want hij komt van overal, soms wel 10 op een dag. Norton houdt ze wel tegen, dus wachten tot het uitsterft denk ik.

Groetjes

Andere optie is misschien om een e-mail op te stellen met de vraag of de ontvanger zijn computer na wil kijken op virussen. Dit mailtje stuur je via BCC aan je hele adressenbestand. Denk eraan via BCC, want anders komen deze adressen weer in de besmette computer terecht en dat wil je toch zeker niet.

ook is het mogelijk dat je je emailadres ergens hebt achtergelaten. Bijv. een nieuwsgroep, hi8er moet je altijd fake emailadressen achterlaten, want deze emailadressen worden automatisch door spammmers gegenereerd.

Nog een optie is dat je emailadres ergens bij een bedrijf in de administratie zit, wat het niet zo nauw neemt met de beveiliging van haar computersysteem. Dit is dan een bedrijf dat met lage marges werkt of al in financiele problemen zit en dus geen geld meer besteed aan updaten en dergelijke.
Je kunt hierbij denken aan reisbureaus, grootwinkelketens, malafide providers etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan