Virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra-1

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik starte vanmorgen mijn pc op en ik zag onderaan mijn balk niet meer staan en ook het menu "start" was verdwenen. Ik heb toen met Housecall een online virusscan gedaan en hij gaf 17 geinfecteerde bestanden aan die hij niet kon benaderen. Het gaat hierover JAVA_BYTEVER.AC JAVA_BYTEVER.A JAVA_BYTEVER.AB en TROJ_SPYWAD.Q
Wie kan mij zeggen wat ik nu moet doen om die virussen van mijn pc af te kunnen krijgen?

Groetjes, Sandra

Hey Pasja, ik ben op die site geweest die je mij daarjuist hebt gegeven maar mijn Engels is niet al te goed en daarom wou ik je vragen of je mij hiermee zou kunnen helpen. Wel versta ik dat ik hem moet laten scannen met de online virusscanner van house call en dat die dan de geinfecteerde files zou verwijderen maar dat doet hij dus niet want hij gaf aan "kan niet benaderd worden"

Heb je een actuele virusscanner op je PC staan? Zo niet, dan zou ik eerst een goede scanner installeren en daarmee proberen de virussen weg te krijgen.

Mocht je geen geld uit willen geven dan kun je een gratis virusscanner proberen:
Een goede Nederlandstalige scanner is Avast 4 van www.avast.com. Je kunt de Nederlandse versie downloaden van: http://files.avast.com/iavs4pro/setupdut.exe

Suc6

Volg het hierboven staande advies eerst maar op. Koop / download een GOEDE scanner en kijk wat die voor je kan doen. Alk je heel veel geluk hebt dan verwijdert de scanner ze voor je en als je iets minder gelukt hebt dan zet hij ze in quarantaine waarna je zelf de gevonden files moet deleten.
Belangrijk is even dat je de scan in de veilige modus doet en systeemherstel vooraf even uitschakelt. Zorg ervoor dat je belangrijke foto's / muziek / documten even op een andere partitie / CD / DVD hebt weggezet. Als er namelijk problemen ontstaan bij / na het verwijderen, kun je niet meer terugvallen op systeemherstel.

Maar het allerbelangrijkste is het aanschaffen van een goede scanner die ook nog eens om de paar dagen geupdate wordt.

Wat je vraag omtrent het Engels betreft: 't is nogal veel om het allemaal te vertalen, vandaar het advies om het advies ;) :D eerst een goede scanner te laten "kijken" naar de aanwezige virussen op te volgen.

Vertaling link 1 van pasja:

Belangrijke Vensters ME/XP het schoonmaken Instructies

De gebruikers die Vensters in werking stellen ME en XP Systeem moeten onbruikbaar maken herstellen om volledig aftasten van besmette systemen toe te staan.

De gebruikers die andere versies van Vensters in werking stellen kunnen met de volgende procedure vastgesteld (s) te werk gaan.

Lopende Micro- van de Tendens Antivirus

Tast uw systeem met Micro- van de Tendens antivirus af en schrap dossiers die als JAVA_BYTEVER worden ontdekt.Ac. Om dit te doen, De Micro- van de tendens klanten moeten het recentste dossier van het viruspatroon downloaden en hun systeem aftasten. Andere gebruikers van Internet kunnen HouseCall gebruiken, de Micro- van de Tendens online virusscanner.

Het toepassen van Flarden

Dit malware exploiteert bekende kwetsbaarheid in Vensters. De download en installeert het moeilijke situatieflard dat door Microsoft wordt geleverd. Onthoud me van het gebruiken van dit product tot het aangewezen flard is geïnstalleerd. De Micro van de tendens adviseert gebruikers om kritieke flarden op versie door verkopers te downloaden.
Link 2:
Het terugstellen van de Homepage van de Ontdekkingsreiziger van Internet en de Pagina van het Onderzoek

Deze procedure herstelt de homepage van de Ontdekkingsreiziger van Internet en de onderzoekspagina aan de standaardmontages.

Sluit alle vensters van de Ontdekkingsreiziger van Internet.
Het open Comité van de Controle. Klik Comité Start>Settings>Control
Dubbelklik het pictogram van de Opties van Internet.
In het venster van de Eigenschappen van Internet, klik het lusje van Programma's.
Klik de knoop van het Web van het Terugstellen van de Montages "...".
Selecteer "terugstellen ook mijn homepage."Klik ja.
Klik O.K..
Veranderend de Uitdrukkelijke Ondertekening van Microsoft Vooruitzichten

Deze procedure herstelt de Uitdrukkelijke ondertekening van Microsoft Vooruitzichten.

Open Microsoft Uitdrukkelijke Vooruitzichten.
Klik op Tools>Options. Klik op het Lusje van de Handtekening.
Als het dossier dat in het de tekstvakje van het Dossier hieronder wordt gekozen aan "s gelijk is.htm "of één of ander ander ongewenst dossier, schrap de ingang in textbox.
Klik O.K..
Extra Vensters ME/XP het schoonmaken Instructies

De gebruikers die Vensters in werking stellen ME en XP Systeem moeten onbruikbaar maken herstellen om volledig aftasten van besmette systemen toe te staan.

De gebruikers die andere versies van Vensters in werking stellen kunnen met de volgende procedurereeksen te werk gaan.

Lopende Micro- van de Tendens Antivirus

Tast uw systeem met Micro- van de Tendens antivirus af en schrap alle dossiers die als JAVA_BYTEVER worden ontdekt.A, JAVA_JJBLACK.C, en JS_FORTNIGHT.B. Om dit te doen, De Micro- van de tendens klanten moeten het recentste patroondossier downloaden en hun systeem aftasten. Andere gebruikers van Internet kunnen HouseCall gebruiken, Micro- van de tendens vrije online virusscanner.

Aanbevelingen

Dit malware exploiteert bekende kwetsbaarheid in Microsoft Virtuele Machine. De Micro van de tendens adviseert dat u bouwstijl 3810 en later van Microsoft VM op Microsoft het Centrum van de Update van Vensters installeert.

Voor informatie en flarden betreffende deze kwetsbaarheid, gelieve te gaan hier.

Van het Micro- van de tendens antivirus en de tevreden-veiligheidsoplossingen aanbiedingen best-van-ras voor uw collectief netwerk, kleine en middelgrote onderneming, mobiele apparaat of huiscPc.
Link 3:
Dit kwaadwillige Java Applet kan van een HTML- Web-pagina worden gedownload.

Het haalt voordeel uit de kwetsbaarheid ByteVerifier unpatched binnen versies van Microsoft Virtuele Machine (VM). Meer informatie over de bovengenoemde kwetsbaarheid is beschikbaar bij de volgende Web-pagina:

Microsoft het Bulletin MS03-011 van de Veiligheid

succes

over dat laatste virus (TROJ_SPYWAD.Q) kom ik nog niet zo heel veel tegen
en wat ik erover gevonden heb, is in het Japans / Chinees :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan